Het is nu za maart 30, 2024 4:37 am
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door necropolis » ma feb 22, 2021 6:31 am
Hallo iedereen,
Ik had graag geweten van mensen hier die zelf ooit al hun W124 verlaagd hebben door een winding van de veer te slijpen.
Hoeveel zou de wagen precies zakken met een halve winding ervan?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
-
necropolis
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: zo jan 29, 2017 1:24 pm
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door GJ1980 » di feb 23, 2021 10:22 am
Ik heb onlangs mijn C124 op die manier verlaagd. Let wel: gedaan met nieuwe eibach veren (half tot max één winding om wielen met wielkasten mooi te laten aansluiten). Meteen ook de schokbrekers vervangen door Sachs supertouring. Ik zou niet in oude veren slijpen. Hoe ver de auto zakt is vooraf moeilijk te zeggen, begin met een halfje of minder.
-
GJ1980
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 12
- Geregistreerd: vr jan 08, 2021 9:23 pm
- Roepnaam:
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1987
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door RD500sec » di feb 23, 2021 3:57 pm
Hoeveel hij precies zakt, is moeilijk te zeggen, maar ik schat tussen 1 a 2 cm. Als je een halve winding eraf slijpt.
Minder als een halve winding lijkt mij niet erg zinvol.
-
RD500sec
- Technisch adviseur
-
- Berichten: 433
- Geregistreerd: vr okt 03, 2014 4:27 pm
- Woonplaats: gemeente Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Ouder
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door 300TDT » wo feb 24, 2021 6:41 am
Kijk mijn logboek 250TD.
Voorkant 2 ringen en achter 1,5 af.
Ex 320TE voorkant 1,5 achter 1 ring.
-
300TDT
- Gold Boarder
-
- Berichten: 602
- Geregistreerd: do dec 27, 2012 4:25 pm
- Woonplaats: Stramproy
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TD Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door necropolis » ma maart 08, 2021 8:59 pm
Ik ga eerst eens kijken welke veerrubbers eronder zitten.
Stel dat een halve winding 1,5cm is, en dat ik veerrubbers 3nops heb, dan kan ik de dunste veerubber 1nop nemen, is ook 1cm verschil met die 3nops, dan zou deze combi een verlaging van 2,5cm opleveren..
-
necropolis
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 7
- Geregistreerd: zo jan 29, 2017 1:24 pm
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door verkuilm » di maart 09, 2021 10:26 pm
Je kan het precies uitrekenen! Ik had nieuwe sachs veren maar voor veeeeeel te hoog.
Is een probleem met die veren ze kloppen bijna allemaal niet, zie duits forum.
Ik heb dat voor gedaan en klopt precies.
ongveer 2/3 heb ik eraf gehaald.
Check dit
https://www.youtube.com/watch?v=RNOmTsmABIc
-
verkuilm
- Silver Boarder
-
- Berichten: 207
- Geregistreerd: zo jul 14, 2019 10:23 am
- Roepnaam:
- Type wagen: E200 Coupé
- Bouwjaar: 1994
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast