[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
centrale vergrendeling : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 7:18 pm

centrale vergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

centrale vergrendeling

Berichtdoor Lieven Fonteyne » wo maart 03, 2021 12:28 pm

Bij aankoop van mijn 250D break hadden ze me gezegd dat de centrale deurvergrendeling niet werkte. Indien hij gesloten stond zou de accu leeg getrokken worden. Dus ik heb toen maar de spanning van de pomp afgelegd. Met hulp van jullie weet ik nu, hoe deze CV in elkaar steekt. Na alles uitgetest te hebben vind ik geen fout. Ik heb nu de CV terug aangesloten. Alles werkt normaal (denk ik). Als ik de wagen sluit wordt alles vergrendelt, maar ik hoor wel nog een getik in mijn voordeuren. Net of daar relais in zitten. Bij het open dan, gaan alle portieren normaal open. Maar de pomp blijft nog een 30 SEC doordraaien (heb het nageteld). Heb hem nu een nacht laten staan met gesloten deuren en alles leek nog ok vandaag. Bij mijn weten heeft mijn wagen ook geen alarm. Dus wat dat getik in mijn deuren is, is me een raadsel. Is er soms iemand die denkt te weten wat dat zou kunnen zijn. Verder is het normaal dat de pomp nog zon 30 SEC doordraait bij het openen. :doh:
Lieven Fonteyne
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di jun 26, 2018 12:14 pm
Woonplaats: Roeselare - België
Roepnaam:
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: centrale vergrendeling

Berichtdoor Shostakovich124 » do maart 04, 2021 12:16 pm

Met een goed functionerende en lekvrije CV, draait de pomp met openen of sluiten maximaal 2 seconden.
Het doordraaien van 30 seconden en het getik in de voordeur(en) geeft aan dat daar iets mis is.
De deurpanelen even verwijderen en daar achter kijken, tijdens sluiten, kan een hoop duidelijk maken.
Alles wat geschreven wordt, hoe goed bedoeld ook, hoeft geen waarheid te bevatten.
Shostakovich124
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 405
Geregistreerd: za mei 25, 2013 6:42 pm
Woonplaats: prov. Groningen
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: centrale vergrendeling

Berichtdoor Lieven Fonteyne » do maart 18, 2021 12:52 am

Gevonden. Ik heb een drukverlies in de achterklep. Enkel als ik mijn CV open (deuren openen) hoor ik nu in mijn geopende achterklep een sissend geluid. Zal eerst trachten een goeie tweedehands deurpomp op de kop te tikken. Maar mijn vraag is nu. Is de deurpomp van een achterklep bij een break dezelfde als in de deuren van een 124.
Lieven Fonteyne
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di jun 26, 2018 12:14 pm
Woonplaats: Roeselare - België
Roepnaam:
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: centrale vergrendeling

Berichtdoor John.M » do maart 18, 2021 10:06 pm

Ja die pomp is hetzelfde.
In de achterklep, uit m'n hoofd rechterkant boven als je 'm open hebt staan, daar zit een doorvoering met de bedrading en de vacuüm leiding, door het vele openen is dat verbindingsstukje kapot!. is wel een K klus maar het is te doen.
Dat zou ik eerst zien te fixen.

Mocht je een goeie pomp echt nodig hebben, ik denk dat ik er 1 heb liggen voor je. Maar maak eerst die leiding :whistle:
Avatar gebruiker
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: ma okt 08, 2012 1:29 pm
Woonplaats: Prov. Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron