door Stijn » di apr 06, 2021 7:01 pm
Dag iedereen,
Help! Krukaskeerring vervangen eind september vorig jaar, en sedertdien nog maar weinig gereden. MAAR, plots zag ik dat het olielek er terug was. Helemaal hetzelfde als voor het vervangen van de keerring. Zou het kunnen dat ik iets fout gedaan heb? Wat me opviel, was dat de nieuwe keerring (origineel MB, gekocht bij een bevriende garagist die op chassisnummer in het MB spare parts programma heeft opgezocht, heeft een 24-tal euro's gekost) géén veertje zitten had die het fragiele binnenste deel van de keerring rond de as klemt. De oude wel.
Heb nu nog eens een nieuwe besteld op Autodoc, kost 7 euro, en geleverd met een "montagehuls". Misschien is dat wel nodig om de keerring niet te beschadigen bij de montage??
Het lek kan natuurlijk nog ergens anders vandaan komen, al zie ik werkelijk géén spoor wanneer radiator en de hele handel gedemonteerd is. De olie wordt rondgeslingerd door vliegwiel en ventilator.
Ik ben begonnen met die keerring omdat alles die richting lijkt uit te wijzen en omdat dat een bekend teer punt is.
Wat denken jullie ervan?
grtz