hallo allen,
Ik zoek me al tijden wezenloos naar de oorzaak van het niet 100% lopen van mijn auto (230E uit 1992).
Soms loopt hij goed, meestal mis ik vermogen en zeker een dip tussen de 3000 en 4000 toeren. Stationair meestal rond de 700 toeren en soms rond de 1000. Bijna altijd onregelmatig.
Ik heb het gevoel dat het temparatuur afhankelijk is. In de zomer rijdt hij beter dan in de winter. Bij hete motor (file rijden, tegen de 100 graden aan) meer vermogensverlies.
Na het hele ke systeem doorgeplozen en gecontroleerd te hebben kom ik iets "vreemds" tegen. In mijn auto zit de inlaatlucht temparatuursensor enerzijds aan de massa en anderzijds aan de 4 polige stekker van de ontstekingsmodule (li op binnenscherm).
Volgens de schema's die ik heb en op internet vinden kan hoort betreffende sensor enerzijds aan de massa te zitten en anderzijds aan aansluiting 11 van de ecu.
Wie kan mij vertellen wat het moet zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Grt Mons