door the swede » ma apr 25, 2022 12:03 pm
Ik zie de situatie meer "grijs" dan zwart-wit. Er zijn gewoon geen W124's meer waarvan je kan zeggen "dit is een auto waar ik zonder kosten een hoop kms mee kan rijden",tenzij je een exemplaar vindt dat net door een liefhebber helemaal (met zorg) werd gerestaureerd.
Je gaat altijd wat kosten hebben. Het is dus zaak elke wagen zorgvuldig controleren wat er niet werkt, en welke onderdelen versleten zijn. Bij een wagen waar onderhoud een tijd werd uitgesteld, ga je al snel een hele rits onderdelen moeten vevangen en dan loopt de rekening, zelfs enkel in onderdelen, al snel op.
Budgetteren bij de aankoop is dus een must.
Ik zou echter een wagen van bvb 3000 euro niet laten staan omdat er nogal wat werk aan is (buiten roest). Met nog eens 3000 euro kan je die misschien in perfecte staat zetten en dan spaar je op je 10k budget.
Anderzijds is de 124 nog één van de autos waar er niet gauw "grote kosten" (ik spreek 3000-4000 euro of meer) aan gaan zijn tenzij de motor of versnellingsbak gaar zijn, of de wagen roest heeft. Maar dat merk je opnieuw bij aankoop.
Ens zelfs als er wat fout gaat, als je een beetje rondneust, vind je steeds wel een garagist die aan een redelijk uurloon werkt en kan je onderdelen vinden aan een redelijke kost.
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.