Het is nu do apr 25, 2024 12:53 am
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Lieven Fonteyne » wo mei 18, 2022 6:54 pm
Ik heb problemen met openen en sluiten, van mijn schuifdak op mijn W124. Verleden jaar heb ik deze volledig gedemonteerd en terug in elkaar gezet dankzij de uitleg op dit forum. Maar nu heb ik soms problemen bij het sluiten of openen omwille van de afdicht rubber die niet meer mooi aansluit. Die 30-jarige rubber is hard en steeg. Hier in België kan ik geen nieuwe meer krijgen. Ik kan er wel nog een bestellen via Mercedes die dan komt van Mercedes Classic in Duitsland. Die kost me dan wel 153€ met nog eens 15€ extra transportkosten. Ik vind dat een beetje veel geld. Daarom mijn vraag. Kent iemand een trucje om die rubber terug zacht te maken. Of weet iemand waar ik goedkoper een nieuwe kan bestellen.
-
Lieven Fonteyne
- Senior Boarder
-
- Berichten: 71
- Geregistreerd: di jun 26, 2018 12:14 pm
- Woonplaats: Roeselare - België
- Roepnaam:
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1994
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door BobKoppert » wo mei 18, 2022 8:09 pm
Dat schuifdak zou zomaar van Webasto kunnen zijn. Misschien zou je daar eens kunnen informeren wat een nieuw rubber kost. Dat kan zo maar een stuk voordeliger zijn. Ik verdenk Mercedes ervan dat ze veel onderdelen van externe leveranciers betrekken (bijvoorbeeld Bosch of Siemens) dat vervolgens tot “origineel MB” bestempelen en vervolgens de prijs flink opkrikken om er goed aan te verdienen.
Een oud rubber krijg je niet meer soepel vrees ik….
-
BobKoppert
- Silver Boarder
-
- Berichten: 235
- Geregistreerd: wo jul 03, 2013 12:30 pm
- Roepnaam:
- Type wagen: E200 Diesel
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Bram Jansen » do mei 19, 2022 7:14 am
Je zou WD40 kunnen proberen.
Maar zeker in dit geval is goedkoop duurkoop.
Als het regent krijg je de volle laag, en dat is niet zomaar weer uit de auto
-
Bram Jansen
-
door Nico 43 » vr mei 20, 2022 9:09 pm
Ik heb nog een tip omdat ik precies hetzelfde heb mijn schuifdak blijft met kantelen ook wel eens hangen omdat mijn rubbers ook hard zijn geworden aan de bijrijderskant.
Het rubbers aan de bestuurderskant is op zich wel aardig soepel bij mij.
Een kennis gebruikt in de garage voor dit soort dingen ATE remcilinder pasta om de rubbers weer soepel te krijgen hij smeert de rubbers van de deuren er ook mee in als het winter word.
Ik wil morgen ook zo n tube gaan halen
Mensen met verstand rijden Mercedes
-
Nico 43
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2660
- Geregistreerd: zo aug 19, 2012 6:44 pm
- Woonplaats: Ermelo
- Roepnaam:
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten