[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
afdichtrubber schuifdak : Carrosserie & Exterieur

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 1:14 pm

afdichtrubber schuifdak

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

afdichtrubber schuifdak

Berichtdoor Lieven Fonteyne » wo mei 18, 2022 6:54 pm

Ik heb problemen met openen en sluiten, van mijn schuifdak op mijn W124. Verleden jaar heb ik deze volledig gedemonteerd en terug in elkaar gezet dankzij de uitleg op dit forum. Maar nu heb ik soms problemen bij het sluiten of openen omwille van de afdicht rubber die niet meer mooi aansluit. Die 30-jarige rubber is hard en steeg. Hier in België kan ik geen nieuwe meer krijgen. Ik kan er wel nog een bestellen via Mercedes die dan komt van Mercedes Classic in Duitsland. Die kost me dan wel 153€ met nog eens 15€ extra transportkosten. Ik vind dat een beetje veel geld. Daarom mijn vraag. Kent iemand een trucje om die rubber terug zacht te maken. Of weet iemand waar ik goedkoper een nieuwe kan bestellen.
Lieven Fonteyne
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di jun 26, 2018 12:14 pm
Woonplaats: Roeselare - België
Roepnaam:
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: afdichtrubber schuifdak

Berichtdoor BobKoppert » wo mei 18, 2022 8:09 pm

Dat schuifdak zou zomaar van Webasto kunnen zijn. Misschien zou je daar eens kunnen informeren wat een nieuw rubber kost. Dat kan zo maar een stuk voordeliger zijn. Ik verdenk Mercedes ervan dat ze veel onderdelen van externe leveranciers betrekken (bijvoorbeeld Bosch of Siemens) dat vervolgens tot “origineel MB” bestempelen en vervolgens de prijs flink opkrikken om er goed aan te verdienen.

Een oud rubber krijg je niet meer soepel vrees ik….
BobKoppert
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 235
Geregistreerd: wo jul 03, 2013 12:30 pm
Roepnaam:
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: afdichtrubber schuifdak

Berichtdoor Bram Jansen » do mei 19, 2022 7:14 am

Je zou WD40 kunnen proberen.
Maar zeker in dit geval is goedkoop duurkoop.
Als het regent krijg je de volle laag, en dat is niet zomaar weer uit de auto
Bram Jansen
 


Re: afdichtrubber schuifdak

Berichtdoor Nico 43 » vr mei 20, 2022 9:09 pm

Ik heb nog een tip omdat ik precies hetzelfde heb mijn schuifdak blijft met kantelen ook wel eens hangen omdat mijn rubbers ook hard zijn geworden aan de bijrijderskant.
Het rubbers aan de bestuurderskant is op zich wel aardig soepel bij mij.

Een kennis gebruikt in de garage voor dit soort dingen ATE remcilinder pasta om de rubbers weer soepel te krijgen hij smeert de rubbers van de deuren er ook mee in als het winter word.

Ik wil morgen ook zo n tube gaan halen ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2660
Geregistreerd: zo aug 19, 2012 6:44 pm
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten