[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
interieur overbouwen en standkachel : Interieur

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 11:58 am

interieur overbouwen en standkachel

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

interieur overbouwen en standkachel

Berichtdoor basco » za nov 22, 2008 10:05 am

hallo mede 124freaks,

sommigen van jullie zullen me voor gek verklaren, maar het volgende speelt er nu bij mij:

ik heb 2x een t124, dwz een 300TD en een 300TDT 4 matic, de 300TDT 4 matic is full option, maar dan ook ECHT full option, maar ik durf eigenlijk niet met deze auto te gaan rijden omdat ze zo onderhoudsgevoelig zijn wat betreft het 4matic systeem, (ik rij 2 tot 3 duizend kilometers in de week, en dan loop je gewoonweg eerder tegen onderhoudskosten aan, als bij 500 in de week )
nu zullen jullie zeggen waarom heb je hem dan gekocht? Nou omdat het een koopje was, en hij is SUPER gaaf.

Voor dagelijks gebruik rij ik de 300TD, maar die zit nu over de 500.000 km. Eigenlijk nog weinig mis mee, maar hij begint wel wat olie te verbruiken, aangezien ik mijn dagelijks vervoer auto echt afbeul (even 20 minuten warm rijden,maar dan moet hij meestal ook echt werken; ik rij veel in Duitsland met beladen aanhanger in de bergen)

Nu wil het geval dat ik net wéá©r iets te gek op de kop heb kunnen tikken, een prachtige 300TD, met echte 185000 km van 1993, (net niet de multiklepper, wat ik te gek vind omdat ik die al ooit een gehad heb, en alleen maar ellende mee gezien heb) deze beauty is voorzien van een originele standkachel en een blauw sportline interieur en géén elektrische ramen. En over die dingen heb ik jullie raad nodig.

-wie heeft ervaring met de standkachel? Wat verwarmt hij precies? Olie? Koelvloeistof? Interieur? Is dit uit te breiden met een afstandbediening, zodat ik hem vanuit de huiskamer in kan schakelen? En hoe wordt hij gevoed? Trekt hij stroom van de gewone accu, en is die daar dan wel voldoende sterk daarvoor?

-ik vind het blauwe interieur ontzettend lelijk, en overweeg om het interieur over te bouwen van de 4matic, ik besef goed dat hier wat nadelen aan zitten zoals de mogelijkheid van het creëren van kraakjes en piepjes die er nu nog niet in zitten, maar het interieur van de 4 matic is zo geweldig, dat ik het toch overweeg. Vol leder met elektrisch bedienbare stoelen en opblaasbare lendesteunen etc.…
En daar gaat mijn vraag ook over. De blauwe 300TD heeft NUL extras wat het interieur betreft, zelfs geen elektrische ramen dus…
Moeten er veel aanpassingen gemaakt worden wat betreft draadboom etc., of ligt alles al klaar en is het een kwestie van stekker er in pluggen en klaar (wishful thinking…)

Wie kan me helpen?
Bij voorbaat dank. [img size=640]http://www.w124club.nl/images/fbfiles/images/300td_interieur_voor.jpg[/img]
basco
 


Re:interieur overbouwen en standkachel

Berichtdoor Michael » za nov 22, 2008 4:55 pm

Welkom op het forum.

Ivm de standkachel: die warmt je koelvloeistof op en schakeld je ventilatie aan binnen waardoor motor en interieur opwarmen. De opstartmogelijkheden zijn eigelijk onbeperkt, je maakt schakelingen zoals je wilt. (met afstandbediening, tijdklok, of de 2 gecombineerd.)

Kijk eens op http://www.webasto.be daar vind je al wat info.

Over de elektrische ramen kan ik niets zeggen, heb ik geen ervaring mee.

..en we verklaren je niet gek met 2 Benzen hoor, hier staan er ook 2:
een W124 250D en een W123-station

Als we maar gelukkig zijn hé!! :-) :-)
Michael
 


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast