Hoi mannen, vandaag was het zover, de W123 300E mocht de straat weer op, hij had drie maanden gekregen onvoorwaardelijk.
Hij heeft deze maanden in mijn werkbox gestaan op de lageweide in Joetrekt.
Toen ik hem wat van zijn plek reed, hij stond op vier movers, bleek er een plas (je) koelvloeistof onder het linker voorwiel vandaan te komen, ziet er uit of er een moord is gepleegt maar schatting misschien een kwart lietertje.
Nou de 6pitter gestart, en half onder de voorkant gekropen, maar nergens waren sporen van koelvloeistof te zien, het moet vloeistof zijn, want het smaakt een beetje zoet, en die ligtrode kleur.
Ik heb de motor zeker een halfuurtje laten draaien op de movers!, maar geen drop meer gevallen.
Goed, ik denk ik rij er dan maar mee naar huis, maar ik merkte na een minuut of tien bij een stoplicht dat er iets damp, heel licht! onder de motorkap uit kwam, terhoogte van de zekeringkast.
Ook rook het vreemd, maar ik ken de lucht van heet koelmiddel niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat het koelvloeistof is wat je dan ruikt.
Wederom bij een parkeerplekje weer onder de motorkap getuurd, maar van nattigheid niet kunnen vinden.
Ik heb inderdaad ook nog even onder de mat gekeken, maar ook geen voetenbadje gevonden, maar ik zal daar nog is heel specifiek naar zoeken.
Mijn verdenking gaat voorals nog naar ergens een lek in het verwarmings circuit.
Ik denk in de richting van een lekkende slang aansluiting aan de kachelradiator, mogelijk dat radiatortje zelf!?
Ik heb gezocht naar goede foto's van die slangen en die radiator, en hoe je daar bij kunt komen.
Graag hoor ik van een van jullie wat naders over de handelswijze of diagnose voorgang.
Groetjes, Henk Lith