[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Olielek en andere : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 11:42 am

Olielek en andere

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Olielek en andere

Berichtdoor Dirk » za feb 28, 2009 10:16 am

Het begint stillaan een project te worden ipv een kleine herstelling. De 200D van 87 met 404 dk is nu door de keuring na het vervangen van de voorste wieldraagarmen. Maar nu heb ik nog volgende problemen.

De oliedrukmeter doet het soms wel en soms niet? iemand een idee waarom?

Als ik ontkoppel met een snelheid van 50 km hoor ik achteraan een lichte klop net alsof er iets tegen een wiel sleept, kan dit de kardan zijn of de differentieel (pont)? Hoe kan je dit achterhalen?

En als laatste heb een olielek onderaan, en ik vermoed dat het de krukaskeerring, heeft iemand ervaring met het vervangen van dit onderdeel?

Alvast bedankt voor jullie advies
groeten
Dirk
Dirk
 


Re:Olielek en andere

Berichtdoor W124Combi » za feb 28, 2009 1:50 pm

Hallo,

Betreft je oliedruk meter, zou kunnen zijn dat de sensor niet meer goed fuctioneerd.
Wat betreft de bonk bij het ontkoppelen, misschien je hardyschijf.

Met vriendelijke groet,

DJ
W124Combi
 


Re:Olielek en andere

Berichtdoor Dirk » ma maart 02, 2009 9:23 am

DJ

Bedankt, heb alles nagekeken en blijkbaar was er ergens een overgangsweerstand. Plots deed het lampje van de handrem het weer en de oliedruk was terug.

Euh hardyschijf nooit van gehoord, zit dit in de versnellingsbak of de differentieel? Het gaat hier wel om een manuele bak. En bij het ontkoppelen hoor ik achteraan een ritmisch zacht geklop op maat van de snelheid.

Nu ben ik begonnen met het vervangen van de krukaskeerring vooraan, ik moet bijna alle bouten loskloppen met een beiteltje een heel karwei maar het lukt. Nu moet ik de bout van de krukas losdraaien maar ik heb geen speciale tool om het vliegwiel te blokkeren. Advies hoe je dit nog kan doen of waar ik dergelijke tool online kan kopen zijn dan ook welkom.

vriendelijke groeten
Dirk
Dirk
 


Re:Olielek en andere

Berichtdoor W124Combi » ma maart 02, 2009 6:36 pm

Hallo,

De Hardy schijf zit tussen je bak en de aandrijf as, en tussen de kadan en de aandrijfas.
Dit is een soort rubbere schijf, deze vangt de schokken op van de aandrijving.

Met vriendelijke groet,

DJ
W124Combi
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten