Hallo mede leden
Ondanks dat ik weinig of geen respons krijg op de problemen welke ik heb met mijn W124 250 diesel schrijf ik toch nog maar even een berichtje over het verloop van mijn problemen.
De versnellingsbak is naar een revisiebedrijf geweest en daar zijn 2 lagers vervangen van de hoofdas.
Intussen had ik de motor eruit gehaald, de brandstofpomp gedemonteerd en deze naar een dieselspecialist gebracht om te laten controleren. Daar bleek dat de 5 e cilinder 20 % meer brandstof kreeg ingespoten dan de overige 4.
Hoe dat precies mogelijk is zal wel een raadsel blijven of het altijd al zo geweest is of dat in de pomp wat is losgelopen ik weet het niet en de reparateur ook niet.
Hoop dat dit de oorzaak is van het ronkende geluid wat ik in de motor heb.( zie eerder bericht).
Toen de pomp bij het revisiebedrijf was heb ik de carterpan eronder uit gehaald en de lagers van de krukas gecontroleerd. Daar was niets aan te zien helemaal nieuw allemaal.
Bij het terugplaatsen van de brandstofpomp de as van de pomp vastgezet, met het door mezelf vervaardigde blokkeerinrichting.
Daar ik via deze site geen respons had gekregen op mijn oproep voor het afstelgereedschap van deze pomp, het via andere wegen geprobeerd en ja het is gelukt een via een vriend de afstelapparatuur kunnen lenen.
Bleek dat ik met de door mijzelf vervaardigde blokkerinrichting maar een paar graden naast het juiste punt zat.
Juiste punt is 15 graden na bovenste dode punt.
De motor is weer voor de bak geplaatst en moet nu worden afgebouwd en dan duimen dat de problemen met mijn 124 over zijn.
Ik rij nu met een W201 190 2.5 met automaat een fantastische auto, iets kleiner als de 124 maar heel fijn rijdend.
Laat nadat ik weer heb gereden met de 124 van me horen of alle reparaties hebben geholpen of dat hij te koop is.
Groetjes schil1