[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Wat rijdt dat goed. : Andere dingen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 8:31 am

Wat rijdt dat goed.

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Wat rijdt dat goed.

Berichtdoor Gullwing » di nov 08, 2011 6:35 pm

Natuurlijk hoef ik hier niet meer uit te leggen hoe geweldig de W124 Benzen zijn.
Toch wil ik graag mijn ervaring van de rit naar naar Offenburg, Straatsburg, München en Kolbermoor met jullie delen.

Zaterdag om kwart voor tien vertrokken naar Offenburg en ontspannen aangekomen in het hotel om drie uur. Afstand 512 kilometer.
Onderweg alleen gestopt voor een kopje koffie.
Zondagmorgen met de kombi naar Straatsburg om een fotobeurs te bezoeken als deelnemer.
Het was maar 22 kilometer die dankzij wat verwarring tussen mijn oudere navigatie en het gewijzigde stratenplan in Straatsburg met wat zoeken gepaard ging.

Na de beurs weer terug naar het hotel en genoten van een heerlijke maaltijd.
Kleine hotels hebben meestal wat men in Duitsland een "gut bürgerliche Küche" noemt.
Een eerlijke hap voor een vriendelijke prijs.

Op maandag even gebeld met de aanbieder van een 320E in Kolbermoor dat ligt 80 kilometer voorbij München.
De auto was er nog en had behalve flink wat roest ook nog hagelschade.
Over hagelschade werd niet gerept in de advertentie.
Toch die 430 kilometer er maar op wagen?
Vanaf mijn woonplaats zijn het achthonderd kilometers.
Het adres invoeren in de navigatie was zo gebeurd. Dus koers gezet richting München.

Exact om twee uur was ik bij het autobedrijf.
De auto was zoals beschreven. Kilometerstand etc was controleerbaar met het onderhoudsboekje en de AU en HU keuringen.

Even rijden met deze 320E was overtuigend.
Een heerlijke auto die technisch goed onderhouden was.
Alleen de carrosserie was sterk verwaarloosd.

Het besluit over de aankoop heb ik even vooruit geschoven.
Van München in een ruk naar huis gebromd, uitgezonderd een korte koffiestop.

Alles bij elkaar 1800 probleemloze kilometers in een 300TD kombi met al 642.000 kilometer op de teller.
De kombi is op de voorstoelen na helemaal origineel.
Door de vorige eigenaar zijn er Recaro stoelen met stoffen bekleding in gezet.
Dat is ook mijn enige punt van kritiek op de eerste serie W124.
De stoelen uit de eerste serie zijn niet voldoende bestand tegen intensief gebruik en bieden al na relatief kort gebruik te weinig zitcomfort.

Uitgezonderd de nieuwe S klasse zijn er weinig auto's waarmee ik reizen en werken over dit soort afstanden graag zou kombineren.
Gullwing
 

Keer terug naar Andere dingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten