[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Gezocht: Elektrisch schema verwarming : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 1:07 pm

Gezocht: Elektrisch schema verwarming

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Gezocht: Elektrisch schema verwarming

Berichtdoor Michael » zo feb 08, 2009 12:30 pm

Kan er iemand mij helpen aan een elektrisch schema van het verwarmingssysteem? Het is voor een 250D van '88 zonder airco. Ik heb de werkplaats cd-rom en hier is dat dus niet op te vinden, onbegrijpelijk!!

Ik zal mijn verwarmingsprobleem even uitleggen:

Eerst en vooral even meedelen dat er kwazie werking geen probleem is. De ingestelde temp wordt bereikt, alles tiptop.
Probleem is dat alle paar seconden er een trilling door het verwarmingscircuit gaat die je hoort kletteren tot in het interieur. Dit gebeurt enkel wanneer de gevraagde temp bereikt is en het duoventiel dus sluit. Tijdens dit gekletter zie je ook de omlooppomp en de leidingen ervoor en erachter serieus op - en afgaan. Wat kan dit nu zijn?

Als het duoventil sluit moet de pompdruk uiteraard ergens naartoe, is er een bypass verstopt, of is het misschien de bedoeling dat indien er geen warmtevraag is de pomp wordt uitgeschakeld..?

Hier kan ik dus achterkomen mits ik een schema vind.
Michael
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten