[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: Dashboard verlichting vervangen 200D 1985 : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu di apr 23, 2024 1:31 pm

Opgelost: Dashboard verlichting vervangen 200D 1985

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Opgelost: Dashboard verlichting vervangen 200D 1985

Berichtdoor kinky8043 » ma okt 26, 2009 7:01 pm

Hallo

Mijn voorgloeilampje weigert geregeld, denk dat hij kapot is en slechts zelden eens kontakt maakt en het dan wel weer een paar dagen doet.
Hoewel, de laatste keer dat hij het deed is alwel een drietal weken geleden.
Wil trouwens dan direct mijn andere lampjes, welke er waarschijnlijk al 24 jaar inzitten vervangen voor nieuwe exemplaren.
Geloof dat er op de ouden wel een aardig zwart laagje zit, geeft nl niet al te veel licht meer.
Echter, hoe krijg ik mijn tellerhuis er een beetje fatsoenlijk uit.
heb reeds een tweetal beugeltjes gemaakt, beetje rommelen, maar het lijkt alsof hij muurvast in het dashboard zit.
Komt dan wel een 2a3 mm los aan de linkerkant, rechts blijft gewoon op z'n plek zitten.
Heb ook gehoord dat je er van onderen je hand tegen moet zetten, echter kom met m'n hand niet eens in de buurt.
Hoe nu verder ???

Kan natuurlijk naar de dealer, maar betaal dan waarschijnlijk de hoofdprijs en ik leer er niets van....

Wie heeft de gouden tip, of ervaring...
kinky8043
 


Re:Dashboard verlichting vervangen W124 200D 1985

Berichtdoor Rikus » za okt 31, 2009 8:46 pm

Hi,

Je kunt hem eruit krijgen door twee platte voorwerpen links en rechts achter de rand te zetten en dan voorzichtig te trekken. (pak bv 2 spatels ofzo). Bij de W124 kun je je stuur gewoon laten zitten (wel even recht zetten). Voor de lampje hoeft hij er niet helemaal uit, je kunt de teller kabel dus gewoon laten zitten. Waarom die van jou aan een kant vast blijft zitten durf ik niet te zeggen, misschien klemt hij gewoon behoorlijk. Van onder aan drukken kan maar zou normaal niet nodig hoeven zijn. de eerste 2a3 mm zijn vaak wel het moeilijkst dus wellicht moet je toch even doorzetten.....

Wat ik me ook nog even afvroeg is: Zijn je gloeispiralen nog wel goed? Brand het voorgloei lampje nooit meer of brand hij verkeerd om? (geen licht bij gloeien en bij draaiende motor 30 seconden aan) Wanneer 1 van de spiralen bijna helemaal niet meer functioneert wil het voorgloeilampje ook nog wel eens niet werken, of juist 'een melding geven'.

Succes in ieder geval. gr, rikus
Avatar gebruiker
Rikus
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 8:24 pm
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Dashboard verlichting vervangen W124 200D 1985

Berichtdoor kinky8043 » wo dec 16, 2009 9:21 pm

Dashboardverlichting doet het allemaal weer, gloeilampje ook.
Bleek namelijk waarschijnlijk een beetje corrosie oid te zijn bij het gloeirelais.
Heb de stekkers losgemaakt, polen allemaal schoongemaakt, alles weer gemonteerd, en wat bleek?...
Het voorgloeilampje doet het weer.
Na dat hij uitgaat, direct starten en op't ogenblik met -7a8 graden loopt hij direct.
Hele opluchting.....
kinky8043
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten