[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
EGR E300D 24V : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 9:49 am

EGR E300D 24V

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

EGR E300D 24V

Berichtdoor Benz124 » do feb 04, 2010 1:41 pm

Heeft iemand ervaring met het afdoppen van de EGR bij een E300D? Lees ik de verhalen op internet dan lijkt het afdoppen, behalve meer stikstof, alleen maar voordelen te hebben, of zijn er ook nadelen? ( Iets als "noodloop" is op dit type volgens mij niet van toepassing.) Als ik de EGR wil afdoppen is dan alleen het plaatsen van een plaatje voldoende of moet ik nog meer dingen doen? Ergens las ik nl ook iets over een vacuümslang waar iets mee zou moeten gebeuren of schoonmaken? Is voor het afdoppen, net als voor een C250D wat ik ergens las, een origineel MB afdopplaatje verkrijgbaar? Graag hoor ik jullie tips en ervaring. Groeten en alvast bedankt.
Benz124
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: do feb 04, 2010 1:30 pm
Woonplaats: Groningen
Type wagen: E300 Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:EGR E300D 24V

Berichtdoor gerkenator » ma feb 08, 2010 7:51 pm

op mijn vorige tdi golf had ik ook egr afgedopt. ( gewoon een plaatje ertussen ) helemaal verwijderen kan ook. katilisator had ik toenb ook verwijderd.

egr wil zeggen dat hij de lucht opnieuw verbrand, wat eigenlijk niet hoeft, want je krijgt alleen maar smurrie in je inlaat waardoor hij op den duur minder lucht kan verplaatsen. ik ben ook een leek maar ik denk dat het zo ongeveer wel werkt.

dus afdoppen en je inlaat schoonmaken dan voel je gewoon dat hij beter oppakt ( verwacht geen wonderen )
turbo pakt dan iets sneller op, in mijn oude geval dus bij die tdi hoorde ik ook een luidere fluittoon van de turbo.
en in veel gevallen ook nog een schonere uitlaatgassen.
gerkenator
 


Re:EGR E300D 24V

Berichtdoor Benz124 » vr feb 12, 2010 12:09 pm

Bedankt. Als het binnenkort wat warmer is ga ik het proberen. Zijn er verder nog mensen die met hun 250D of 300D ervaring hebben met het afdoppen van de EGR klep?
Benz124
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: do feb 04, 2010 1:30 pm
Woonplaats: Groningen
Type wagen: E300 Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten