Ik heb alleen ervaring met mijn M104 E280. Ik kan me niet echt voorstellen dat ik een veel tragere motor zou willen hebben. Laat staan dat een trage 200D of 250D de lievelingsmotor zou zijn. Een S124 is immers best een zware auto.
Voor mijn Mercedes reed ik meestal turbodiesels met een stevig koppel. Ik heb daarvoor ook diesels gereden zonder turbo maar die vond ik niet zo prettig. Meerdere provincies nodig om op snelheid te komen.
Maar goed dat waren wel andere merken. (Subaru boxer diesel, Rover IDTi en TDi, Peugeot D en turbo-d)
Mijn vader heeft vroeger 230E's en 260E's gehad. Hij vond de 230's lekkerder trekken maar de 260's mooier lopen. Ging uiteindelijk bij de latere auto's ook voor de 260. Hij was overigens ook erg gecharmeerd van de W123 250 die hij voor de W124s had.
Ik heb eerder in dit topic voor een E36 gekozen omdat ik me voor kan stellen dat een 8 pitter wat doet met het gewicht en daarnaast niet als T beschikbaar is geweest. De E36 is de dikste zes pitter en zal niet veel zwaarder zijn dan de 2.8 die ik nu heb. Ik vind het turbine achtige geluid van de M104 onder belasting overigens ook prachtig.