[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Re:Tips bij aankoop 230TE uit 86 : Algemene vragen over jouw auto

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 1:22 pm

Re:Tips bij aankoop 230TE uit 86

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Re:Tips bij aankoop 230TE uit 86

Berichtdoor Merceders200D » ma maart 08, 2010 5:11 pm

Hallo,

Let eens op de bekende plekken, krikpunten, koffer bak de diepliggende bakken Li/re (bekleding weghalen)
onder ruiten sproeier tankje, onder de accu plaat,spatbord randen (magneetje mee), onderzijde
deuren,doet alle electrik het nog, linkse handel aan het stuur met meerdere functies, stuur speling.
Ik denk dat er wel mensen zijn hier die me aan kunnen vullen, maar dit zijn de plaatsen waar ik zoal gekeken heb.
Ligt ook wel aan wat voor budget je te besteden hebt.

Gr 200dtje
''Keep on chooglin'' !!!!
Avatar gebruiker
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 515
Geregistreerd: za jan 23, 2010 3:19 pm
Woonplaats: Achterhoek
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Tips bij aankoop 230TE uit 86

Berichtdoor MB260E » wo maart 10, 2010 7:38 pm

Welkom , Wat 200D-tje zegt kan ik mij alleen maar bij aansluiten.

Maar ook ik heb nog wel wat tips.

Ga rijden en voel of de wagen zich als een echte Benz gedraagt.
Dus geruisloos , zwevend over de weg zonder bijgeluiden met op de achtergrond lichtzoemend het motorgeluid.

Ga 130 km/h rijden en laat dan plots het gas los.
Zie je dan geen vreemde rookwalmen in je linkerbuitenspiegel aan de achterkant , dan is dat Ok.

Zweten van het blok ( niet te veel en zonder echt te lekken ) is geen probleem tussen de 250000 t/m 350000 km .

Als de wagen warm is gereden laat hem dan eens 5 tot 10 min stationair lopen en geef daarna eens een flinke scheut gas en kijk of er normale rook uit de uitlaat komt.
Krijg je een grote wazige walm uit de uitlaat dan dienen de klepseals een keer vervangen te worden.
Zie je blauw/zwarte rook dan verbruikt de wagen olie.
Zie je witte rook dan is je koppakking niet meer in orde en lek.

Draai ook tijdens warme stationaire motor de dop van het koelvloeistofresevoir open en kijk of daar belletjes bubbelen .
Bubbelt het dan is zeker je koppakking kapot.

Trek eens flink op vanuit stilstand en houd je handen van het stuur.
Trekt de wagen naar links of rechts dan kan e bandenspanning niet ok zijn.
Ff oppompen 2.3 voor en 2.4 achter en weer dezelfde actie uitvoeren .
Trekt hij dan nog naar L of R dan is het niet Ok. ( waarschijnlijk schade verleden)

Als je remt moet dat trillingsvrij en goed gebeuren zonder rare dingen of geluiden.

Als het een automaat betreft moet de wagen boterzacht schakelen zonder gebonk.

Cardan as moet niet of nauwelijks hoorbaar zijn bij hogere snelheden.

Gaat de ruitenwisser nog graag op en neer of heeft die er moeite mee?
Moeite dan is hij aan vervanging toe.

Werkt het hang en sluitwerk naar behoren , dus de deurvangers alle 4 en de deurgrepen alle 4.

Wat klein getik in het blok hoeft niets ernstigs te zijn en duidt meestal op kleppen die tzt eens vervangen moeten worden.

Als het verder een normale orginele wagen betreft met de nodige km's met boekjes of onderhoudspapieren erbij dan kun je er gerust op vertrouwen dat deze W124 je nog veel rijgenot zal geven.
Bekleding kun je uiteraard zelf mooi schoon maken of het evt uitbesteden aan derden.
Avatar gebruiker
MB260E
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: do feb 04, 2010 5:29 pm
Woonplaats: Cuijk
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast