En er zullen ook mensen zijn die het voor alebei de redenen doen.
Bij mij begon het een deel voor het voordeel (hoewel je wat je bespaart gewoon weer kwijt bent voor onderhoud maar dat was ik toen ook even vergeten).
Als je mijn auto nu ziet dan denk je ook, daar geef ik geen 5 euro voor, roest aan de onderzijde bij alle deuren (strippen liggen eraf, roest behandeld en zwarte tape erover voor het zicht, 1 deur niet, is netjes roestbruin aan de onderzijde), rechtervoorscherm met roest, beide kanten de spatbordranden achter, onder linkerachterlicht plus alle dingen die je niet ziet, achter beide koplampen roestgaten op de bumperbevestigingsplekken en onder de ruitensproeiertank, 2 of 3 schroeven van de plastic bekleding van de voorspatschermen aan elke kant eruit geroest, 1 van de bevestigingspunten van de subframe ophanging is "vreemd". Krokante stukjes boven de achterwiel ophanging onder de achterbank.
En dat is slechts wat ik nu weet, de kit zit bij een W124 zo dik op de bodem dat er best nog wel eens wat bij kan komen als ik van de zomer eronder lig.
Mechanisch is hij ondertussen in redelijke staat, hopelijk na aanstaande zomervakantie wordt dat goede staat nadat er weer een berg vervangen wordt.
De buitenkant komt als laatste aan de beurt, heb al 4 andere, roestvrije, deuren staan, allemaal een ndere kleur. Ook een nieuw rechtervoorscherm heb ik ondertussen al liggen.
Maar om bij de moraal van het verhaal te komen, ben ondertussen ook een liefhebber geworden maar aangezien er nog meer dingen in het leven zijn die geld kosten (huis verbouwen, kinderen enz.) gaat alles gewoon langzaam.
Denk dat ze het in het engels het mooist zeggen, you can't judge a book by it's cover, of te wel de buitenkant zegt niet alles, bij sommige mensen zal het snel gaan mer restaureren/vervangen/onderhouden en bij sommige een stuk langzamer
Neemt uiteraard niet weg dat er ook mensen zijn die het gewoon een auto vinden die ze afrijden maar dat zullen ze dan ook met elke andere auto doen.