[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
verstand van achterveren 300D Turbo 1991 : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 6:21 am

verstand van achterveren 300D Turbo 1991

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

verstand van achterveren 300D Turbo 1991

Berichtdoor Lars1977 » za apr 10, 2010 12:15 pm

Hoi,

Ik heb onder mijn W124 uit 91 300 turbo dsl sedan aan de voorkant standaard veren en aan de achterkant verzwaarde/verhoogde veren.
Ik vind hem nu te hoog staan aan de achterkant en denk ook dat hierdoor de auto net wat gevoeliger reageert als ik boven de 100 km/h rij, net of ie heen en weer wiebelt en te gevoelig reageert met lichtjes bijsturen. De afstand van het voorwiel (bovenkant band) naar de buitenkant chassis is 4cm en de afstand van het achterwiel (bovenkant band) naar de buitenkant chassis is 9.5cm ongeveer. Er zitten vrijwiel nieuwe banden om de velgen.

Mijn vraag is kan ik zonder problemen wat van de achterveren afslijpen om m wat naar beneden te krijgen beneden? Zoja, waar moet ik dan bij opletten, kan ik dit in cm's doen vanaf bovenkant achterveer naar beneden toe, zoja, hoeveel ongeveer of moet ik een aantal (1 of meer) draaiingen van de veer afhalen? Ben bang dat ik er teveel afhaal, te meer omdat het het verzwaarde (en niet alleen verhoogde) veren zijn achter, die wat stugger zijn dan de standaard voor. Zie eerste foto, toen zaten er nog 4 verlaagde veren onder. De tweede foto is van nu, met standaard voor en verzwaarde/verhoogde veer.

Wie kan me wat adviseren?
Alvast bedankt!!!
Lars1977
 


Re:verstand van achterveren W124 300 turbo dsl sedan

Berichtdoor Rob300 » zo apr 11, 2010 5:40 am

NIET aan de veren slijpen! Gewoon de rubbers die boven over de veren zitten vervangen.....kosten bij de dealer ongeveer 5 euro p/st.Deze gaan van 5 noppen(erg dik)naar 1 nop(deze zal je waarschijnlijk nodig hebben)
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 744
Geregistreerd: zo mei 03, 2009 5:51 am
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re:verstand van achterveren W124 300 turbo dsl sedan

Berichtdoor Bemerbenz » zo apr 11, 2010 7:28 am

Door de zware LPG-ringtank zakte mijn Coupe iets te ver door. De auto was een beetje topzwaar achter en was bij hogere snelheden zoekerig. Daarom ook taxiveren laten monteren door Mercedes Corvette Specialist Andere Boer in Wezep (met het het grootste Corvette musuem in NL 60 stuks alle bouwjaren)
Echter, de taxiveren tilden de auto weer iets te hoog op (voor het mooie, dan). De wegligging was wel sterk verbeterd (nog beter dan voor de LPG installatie). Ook aan de voorkant vond ik de auto iets te hoog. In overleg met Andre Boer eerst een paar weken doorgereden om de versterkte achterveren de kans te geven zich goed te positioneren. Daarna van de bovenste ring van de voorveren een halve en van de achterste driekwart van een ring af laten slijpen en daarna gekeken wat het resultaat was. Het bleek precies goed ingeschat te zijn. De auto staat iets hoger dan een Sportline en iets lager dan normaal..

Het afslijpen van de veren is op zich geen probleem. (de veren van een W124 zijn van boven tot onder identiek gewikkeld en hebben over de hele lengte dezelfde veerkarakteristiek). Ik ben er blij mee, staat goed en rijdt beter dan voorheen en veel minder zijwindgevoeliger.
Bemerbenz
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten