[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost/LPG inbouw advies 230TE : LPG Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 2:29 pm

Opgelost/LPG inbouw advies 230TE

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Opgelost/LPG inbouw advies 230TE

Berichtdoor Dutch » wo jul 11, 2012 10:51 am

Heb als nieuweling direct een vraag op dit forum.

Ben op dit moment bezig met een 230TE die een dezer dagen uit Zwitserland hier aan moet komen.
Veel info over deze wagen heb ik nog niet.
Nu wil ik LPG in laten bouwen.
Heb me al behoorlijk ingelezen op de diverse fora, en tevens het interessante stuk op dit forum over de," LPG in 300TE 1985".
Toch blijven er voor mij nog wat vragen.

Het liefste had ik gezien dat er op de plaats van het reservewiel een staande ringtank zou komen.
Wil mijn ruimte zo goed mogelijk blijven gebruiken, ondanks het grotere prijsverschil.
De reden van de staande tank is naar wat ik begrepen heb, hier een groter vulcapaciteit mogelijk is dan bij een onderbouw.
Heb inmiddels al contact gehad met Mandigers LPG in Son.
Van hem heb ik begrepen dat een staande tank bij hem niet niet mogelijk is, vanwege problemen en hij ze niet meer kan leveren.

Uit mijn verleden met veel Amerikaans auto's en mijn eerste 230E allen uitgevoerd met een IMCO LPG installatie, ben ik met dit merk zeer tevreden.
Nu werkt Mandiger met OMLV.
Lees hier diverse meningen over zodat ik niet echt tot een oordeel over deze, voor mij onbekende LPG installatie.

Mijn vragen zijn :
1 Wat zijn de verschillen met IMCO en OMLV.
2 Welk advies geven jullie mij wat betreft model en merk van de LPG installatie?
3 Heb mijn eerste aanvraag bij Mandiger gedaan, wie kan ik nog meer benaderen, zoek wel kwaliteit en verzorging.
4 Waar kan ik eventueel toch nog een staande ringtank vinden, en wat zijn de (technische) problemen die hier zouden zijn?
5 Daar ik met een jaartje of zo naar Duitsland wil vertrekken, wil ik eens weten hoe het, TUV matig zit met de inbouw van een vervangende benzine tank bij een onderbouw LPG installatie.
Weet iemand of dit zonder een TUV certificaat geaccepteerd wordt door de TUV organisatie?

Hier de prijs opgave van Mandigers LPG.

From: monique_paul@planet.nl
To: panman51@hotmail.com
Subject: RE: U heeft een reactie op uw advertentie op Marktplaats
Date: Mon, 9 Jul 2012 21:39:18 +0200

Hoi,



Wij bouwen géén Impco in een 230 Mercedes maar een OMVL systeem.

Compleet ingebouwd alles nieuw OMVL systeem en RDW afgemeld met garantie 1095 euro met 70 liter tank in de lengte rechts in koffer.

Staande ringtanks zijn veel problemen mee en worden niet geleverd door de importeur.

Onderbouw met 50 liter gas en vervangende benzine tank komt op 1695 euro.

Netjes ingebouwd en met Tectyl gemonteerd.

Ik hoor graag van u.


Hierbij mijn vragen, alvast bedankt voor de reactie's.

Dutch 8-)
Dutch
 


Re: LPG inbouw advies 230TE

Berichtdoor BertOBL » zo jul 15, 2012 9:29 pm

Neem eens contact op met HPO in Middelsbeers.
Die heeft ruim een jaar geleden een staande ringtank in mijn TE geplaatst.
Geen problemen, al dik 10.000km gedraaid, loopt als een zonnetje zowel op gas als benzine.
Gas tanken bij Berkman in Barendrecht voor eur. 0,56/ltr en de installatie is zo terug verdient :lol: .
Je kan 't ook vragen aan Cor de Jong, hij is meer voorstander van gasinjectie (?).
BertOBL
 


Re: LPG inbouw advies 230TE

Berichtdoor Dutch » ma jul 16, 2012 7:21 pm

Hallo Bert,

Heb net in België maar weer eens voor 45 cent getankt. :D
Is toch wel een erg fijn gevoel om dit soort ouderwetse cijfers te zien en te moeten betalen.
En Berkman ken ik ook, tank daar altijd als ik in de buurt ben.

Dat zijn goede berichten, zou graag jouw installatie een keertje live willen zien, hoe het in het echie uit ziet.
Wat zit er voor een installatie in?
Misschien eens een keertje afspreken in de kroeg of waar dan ook.

Thanks voor je reactie,

Dutch 8-)
Dutch
 


Re: LPG inbouw advies 230TE

Berichtdoor rick69 » di jul 17, 2012 3:44 pm

:D :) ;) 8-) :lol: :P :mrgreen: B) :) :laugh: :cheer: ;) :P :lol: :silly: :woohoo:

Beste Dutch

Het verschil ertussen weet ik niet echt!!
Weet wel dat ik graag naar eindhoven hiervoor rij, paul is echt een zeer goede vakman met kennis van zakenen....
hij maakt duidelijke afspraken en komt deze ook na(is normaal zou je zeggen maar je zult ze de kost moeten geven die het helaas niet doen).

Succes met je keuze.

Groet Rick

:D ;) :o 8-) :lol: :P :mrgreen: B) :) :laugh: :cheer: ;) :P :lol: :woohoo: :whistle:
rick69
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten