[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Temperatuur en bonken, oliedruk 230E 1985 : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 4:22 pm

Temperatuur en bonken, oliedruk 230E 1985

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Temperatuur en bonken, oliedruk 230E 1985

Berichtdoor idol » wo aug 19, 2009 6:57 pm

Hallo,

Bij een warme motor trekt de motor, vanuit stilstand, schokkerig en zelfs wat bonkend op.

Mijn temperatuur loopt in normale stand niet verder op dan 90-100 graden.
Maar in de file met warm weer loopt dit echt op tot boven de 100, en zelfs zowat tot het rode blokje
Thermostaat is vernieuwd.
Mijn theorie is dat de fan niet hard genoeg draait als je in de file net 600 toeren maakt. (stationair)
Ik heb dus een fan van een aircoradiator van de sloop gehaald, welke ik in de file inschakel. Zo blijft de aangegeven temperatuur keurig 85 graden. (volgens mij gaat de koelvloeistof radiateurthermostaat dan dicht)

Toch blijft dat optrek-gebonkprobleem af en toe optreden.

klopt het volgende;
Olie druk staat altijd op 3 bar, tenzij de motor warm is en stationait loopt, dan istie 1,5 a 2 bar.

dan nog een kleine vraag over de temperatuur van de motorkap.
Motorkap is over het algemeen gloeiend heet als ik de auto parkeer. (ook als de koelwatertemperatuur niet boven de 85 graden is geweest in 3 kwartier.) Mijn motorkap is overgespoten en de verf zit nu vol barstjes.
Volgens mij is dat meer een gevolg dat er geen bekleding onder de motorkap zit en het uitlaatspruitstuk, natuurlijk een enorme hittebron is.

Is dit een bekend euvel, of wijst dit op een probleem in combinatie met bovenstaande punten.
idol
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten