Udate en afsluiten van dit Topic.
De auto stuurt weer.
Bij de apotheek een keerring en een aantal rubberringetjes gehaald. 14 keiharde euri's. Dit met de gedachte "hoe lastig kan het zijn" en als het niet lukt weet ik het voor die prijs. Daar kwam ik wel achter.
De keerring heb ik van bovenaf gedaan. Oude eruit gepeuterd en nieuwe erin. Simpel. Het open maken van het stuurhuis ging ook vrij makkelijk.
Na de inbusbouten verwijderd te hebben draaide ik de fijn vertande prise waar de stuurstang op komt en het deksel kwam netjes omhoog. De 2 kleine rubbertjes op het pomphuis en de grote ronde onder het deksel vervangen. Boel weer in elkaar en onder de auto. Olie vullen en ontluchten. Maaaaaaaaar het stuur kon 500 keer rond en de wielen bleven onbewegelijk in de lucht hangen.
. Pomp er weer af en open. Bleek dat er zo'n 8 kogels uit het wormhuis waren gevallen toen ik die worm omhoog draaide. Grrrr. Achteraf had ik het deksel gewoon moeten lichten en de rubbers vervangen en weer terug. Dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Wijsheid achteraf.
Beetje in de ronte gebeld (met lichte paniek) en in Leiden gelukkig bij een type G specialist een pomp gekocht. Hij heeft een kist vol. (1 m3).
Pompje eronder vullen en helemaal van ouds.
Noot.
Moest tijdens deze beproeving wel even aan de woorden van Paul denken. "de snelste en eenvoudigste manier is een goeie andere eronder".
Topic mag gesloten worden.
Bedankt voor de aandacht.
Ook dank aan Nico en Roy die hun best gedaan hebben om voor mij een andere pomp te regelen.