[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
backfire? en vraagje over versnellingsbak wisselen 200 1986 : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu di apr 23, 2024 7:07 am

backfire? en vraagje over versnellingsbak wisselen 200 1986

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

backfire? en vraagje over versnellingsbak wisselen 200 1986

Berichtdoor Harald » di jul 13, 2010 6:34 pm

hallo allemaal,

vandaag de eerste echte rit kunnen maken over de snelweg.
maar moet nog wel wennen an het schakelen met een 4-bak
bij welke snelheden schakelen jullie over? had het idee dat ik veel te vroeg schakel

en als ik en 5-bak wil is dat alleen bakwissel of ook gelijk groot project?
ik heb hier geen ervaring mee :lol:

en als laatste had ik last van plofjes/knalletjes.
vind ik normaal wel leuk maar heb er geen sportuitlaat onder dus vind ik het weer vreemd

ik lees de reacties wel

groetjes,
harald
Harald
 


Re: backfire?? en vraagje over versnellingsbak wisselen

Berichtdoor JantjeV8 » do jul 15, 2010 4:34 pm

De schakelmomenten staan op je snelheidsmeter aan gegeven. Mocht je al te veel gewend zijn aan 'het nieuwe rijden', dan schakel je waarschijnlijk veel te vroeg.

Plofjes in de uitlaat:
Ik heb geen idee of je op LPG rijdt, maar het meest waarschijnlijke is dat je Co gehalte niet lekker staat.
Beetje een vuistregel: Co schroef zo ver indraaien dat de motor slecht begint te lopen en dan een halve slag open.

Voorts moeten bougies, kabels, verdeelkap en rotor goed in orde zijn, zeer zeker als je op LPG rijdt.
Als je een 200 of 230 met m102 motor hebt, zou je zelfs nog een oude serie kunnen hebben waarin je de kleppen handmatig moet stellen. Ook heel erg belangrijk.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: backfire?? en vraagje over versnellingsbak wisselen

Berichtdoor Harald » do jul 15, 2010 9:48 pm

ik heb een bezine motor, de 200 zonder e :D
motorcode 102922, maar zal de onsteking eens goed nalopen, is ook weeer goed voor het vebruik

ik had idd wel de markeringen gezien maar vond het met veel toeren rijden
vandaar,

groetjes,
Harald
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast