door Bemerbenz » ma jun 22, 2009 11:13 am
Bert,
G3 (dampinjectie) vindt dichtbij de inlaatkleppen plaats. G2 vult het inlaatspruitstuk met het inmiddels verdampte LPG/luchtmengsel. Indien het onstekingsgedeelte niet optimaal is, kan het LPG/luchtmengsel al in het inlaatspruitstuk tot ontsteking komen, een harde knal is het gevolg, soms met schade. (bij een K-Jetronic W123/M110 motor was dan zowiezo de luchtschijf krom (kost maar een tientje, maar evengoed rijdt de auto dan slecht op benzine).
Indien je ontsteking normaal werkt en in goede conditie is (bougiekabels, bougies, verdelerkap en rotor) kun je probleemloos op LPG rijden met een 300.
Een goed adres is: Paul Mandigers LPG Son/Eindhoven tel. 0653583636
Dit is een eenmansbedrijfje en is bekend bij W123/LPG rijders. Hij heeft veel ervaring met Mercedes, levert kwaliteit en service. Hij kan je veel meer vertellen dan ik. Je kunt je auto brengen, dan zet hij je op de trein en haal je een goed op LPG functionerende auto weer bij hem op.
Zelf heb ik LPG installaties bij Agit in Rijssen in laten bouwen. (G3 en G2)
Nu rij ik in een E300D, geen last van backfires.......(maar op LPG maar 1x last van gehad, daarna de ontstekingsdelen vervangen en nooit weer last gehad). Wel blijft LPG (als het niet G3 is) altijd wat meer aandacht vergen. Stationair loop etc.