Hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik heb vorig jaar in mijn W124 uit 1986 een originele MB
ruilmotor uit een 300 Turbo van 1990 gebouwd. Was veel werk. Ook de aut.bak en differentieel
meevervangen, alsook de tacho, die van een turbo anders is. Gaat tot 220 km.
Luchtfilter, ABS verplaatst, nieuwe koeler, motorrubbers, uitlaat, r.spatbord (i.v.m luchtinlaat).
Extra oliekoeler ingebouwd. Alle vloeistoffen vervangen, en nog veel meer.
Met de vakantie heb ik probleemloos 4000 km. gereden. Olieverbruik was een halve liter.
Twee maanden geleden ging plotseling het olielampje even aan. En sindsdien wel vaker af en toe tijdens het rijden. Het oliepeil houdt ik altijd ruim op niveau. half tot driekwart op de peilstok.
Ik heb het idee (misschien verbeeld ik me dat) dat wanneer ik olie bijvul tot max. of iets hoger op de peilstok, dat het probleem zich dan niet of althans niet meer zovaak voordoet.
Ook had zag enige tijd geleden de wijzer van de oliedrukmeter 'zenuwachtig' heen en weer gaan
van twee naar drie bar. Maar dat doet hij nu niet meer.
Inmiddels heb ik beide censoren aan het blok al vernieuwd maar het heeft niets geholpen.
Weet iemand raad ??
Groet, Jos.