[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Bak en omvormer doorspoelen 190 2.5D 1986 : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 1:35 am

Bak en omvormer doorspoelen 190 2.5D 1986

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Bak en omvormer doorspoelen 190 2.5D 1986

Berichtdoor autorallysport » za jan 09, 2010 7:25 pm

Luitjes,

Ik heb een 190 Diesel (2.5 automaat) uit 1986 (ja, dit is een W124 forum maar die heb ik ook...) die overschakelt met een klonk. Mijn W124 230TE uit 1986 (automaat) had dit probleem niet echter deze maakte een kloink als ik hem in de D of R zette. De beide hardyschijven vervangen en probleem opgelost.

Bij de 190 zien de schijven er goed uit (optisch) dus ik ging uit van de automaatbak/olie/filter. Vandaag heb ik de koppelomvormer afgetapt, en de omvormer, bak en oliekoeler doorgespoeld (4 liter doorspoeling). Uiteraard het bakfilter vervangen en de oude olie afgetapt. Het was/is de bedoeling om 6 liter door te spoelen (2 x 3 liter) maar bij 2 liter begon ie lucht uit de leiding te blazen...ik heb uiteraard de rechterleiding (retourleiding) gebruikt zodat de oliekoeler ook doorgespoeld werd.

Het heeft helemaal niet mogen baten: het is niet beter geworden. Enkel de lichte lekkage ben ik kwijt want hij lekte langs de carterpan pakking (was keihard geworden).

De bak schakelt verder erg goed: blijft niet hangen, schakelt onmerkbaar terug en ook de kickdown werkt perfect. Enkel die klonk bij het overschakelen maar nu moet ik zeggen dat ik die klonk achter hoor (toch hardyschijf??)

Wie kan me helpen? Uiteraard kan ik beide hardyschijven vervangen maar als het niet nodig is dan liever niet; autorijden is al duur genoeg....:angry:

Oja, de 190 heeft origineel 220.000 gelopen en ziet eruit als nieuw. Boekjes afgestempeld tot en met 180.000...is van eerste eigenaar geweest, dus het lijkt me dat zij (eigenaresse, want haar man was invalide: oorlogslachtoffer...) de laatste 40.000 km weinig aan onderhoud heeft laten doen....
autorallysport
 

Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten