Het is nu di apr 23, 2024 1:42 pm
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door 200TE-Adam » za okt 30, 2010 1:32 pm
De deuren van mijn S124 vallen niet dicht zoals ik dat gewend ben van Mercedes. Je moet ze goed dichtslaan anders blijven ze in de eerste stand (halfdicht) hangen en de passagiersdeur sluit sowieso niet helemaal lekker, dat zie je van buiten en merk je van binnen aan windgeruis. De auto heeft een ton op de teller (niet 100% aantoonbaar maar wel zeer waarschijnlijk) dus ik verwacht niet dat het door slijtage of hangen komt.
Wat is er af te stellen aan de deursloten en deurvangers?
De achterklep wil juist iets te graag dicht en knalt erg hard in het slot als je 'm niet tegenhoudt. Er zit geen enkele demping op lijkt het wel, is dit normaal? Ik heb gelezen dat de electriek van het achterslot kapot kan gaan als de klep vaak dichtknalt, zou zonde zijn.
Dank en groeten, Wouter
-
200TE-Adam
- Junior Boarder
-
- Berichten: 30
- Geregistreerd: zo sep 26, 2010 9:11 pm
- Type wagen: 200TE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Gombal » za okt 30, 2010 2:34 pm
Ik heb hetzelfde met mijn deuren, als er 3 deuren dicht zijn en de vierde doe ik dicht moet ik hem redelijk dichtslaan.
Staat er echter nog een raam open of het dak of nog een deur hoeft het niet zo hard.
Denk dat het ligt aan het feit dat de auto dus redelijk luchtdicht is en er dus een klein beetje druk opgebouwd wordt.
De achterklep van een station gaat met een gasveer dus als die een beetje lam is gaat de klep lekker makkelijk dicht.
-
Gombal
- Erelid
-
- Berichten: 5423
- Geregistreerd: vr dec 11, 2009 9:26 pm
- Woonplaats: Zeeland
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Verstappen » za okt 30, 2010 2:49 pm
zou eerst eens beginnen met alles even goed te smeren sloten /scharnieren
met siliconen of teflonspray.
heb ik bij die van mij ook gedaan ,wereld van verschil
je kunt daarnaast de deurvangers (of hoe die ook maar mogen heten)
makelijk verstellen gewoon losdraaien met een inbussleutel
zou wel even aftekenen hoe ze er nu opzitten zodat je ze makkelijk op de orginele positie terug kan zetten als het niet helpt.
groet martin
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
Verstappen
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1398
- Geregistreerd: za aug 28, 2010 5:48 pm
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door 200TE-Adam » zo okt 31, 2010 2:28 pm
Dank voor de reacties, ik zal eens testen of het inderdaad makkelijker gat met een deur of het dak open. Bij de passagiersdeur zal de deurvanger verzet moeten worden, de andere zal ik eerst alleen smeren.
Aan de slag!
De gasveren van de achterklep zitten horizontaal achter de hemelbekleding? Zijn die makkelijk te vervangen?
Groeten, Wouter
-
200TE-Adam
- Junior Boarder
-
- Berichten: 30
- Geregistreerd: zo sep 26, 2010 9:11 pm
- Type wagen: 200TE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Gombal » zo okt 31, 2010 2:35 pm
Gasveren, zie hier:
-
Gombal
- Erelid
-
- Berichten: 5423
- Geregistreerd: vr dec 11, 2009 9:26 pm
- Woonplaats: Zeeland
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door 200TE-Adam » ma nov 01, 2010 11:53 am
Perfect!
Dank
-
200TE-Adam
- Junior Boarder
-
- Berichten: 30
- Geregistreerd: zo sep 26, 2010 9:11 pm
- Type wagen: 200TE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten