[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Wat is wijsheid??? : Algemene vragen over jouw auto

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 12:58 pm

Wat is wijsheid???

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Wat is wijsheid???

Berichtdoor Mercedesfanaat » wo jan 20, 2010 3:31 pm

Hallo,

Ik wil jullie graag even de volgende vraag voorleggen:

Zoals ik al eerder aangegeven heb ben ik op zoek naar een mooie W124.
Deze auto wil ik gebruiken naast mijn W116.
De W116 gaat zoals het nu lijkt vanaf april / mei uit elkaar voor een goede restauratie beurt.
Nou ben ik al een tijdje op zoek naar in 1e instantie een mooie (tijdelijke) vervanger voor de W116. Ik heb er een paar op het oog.
Waaronder een 230E Automaat uit 1987 die er op het eerste oog wel goed uitziet.
Echter nou heeft deze auto de afgelopen periode zeker niet stil gestaan en hij heeft derhalve ook een kilometerstand van 380.000 :ohmy: kilometer.

Nou weet ik ook wel dat deze auto's redelijk onverwoestbaar zijn maar alles heeft het toch maar meegemaakt. (motor, automaatbak enzovoort)
Daar komt nog eens bij dat de auto ook nog eens als vakantievervoermiddel moet functioneren.
Hierbij zal hij een caravan van een ruime 1300 kilogram de Duitse heuvels op moeten sleuren.

Wat is nu wijsheid?

Verder kijken of deze een serieuze kans bieden of wellicht de W116 meenemen welke zich de afgelopen periode als een betrouwbare metgezel heeft bewezen. Uiteraard zal de restauratie dan later plaats moeten vinden?

Of heeft of weet een van jullie nog een geschikte betrouwbare (tijdelijke) W124 te staan met een prijsje rond de 1.000 tot 1.500 euro? (weet ook wel dat dit niet een ruim budget is maar het moet toch te doen zijn lijkt mij)

Wat zijn zoal aandachtspunten bij de W124?

Ik hoor graag van jullie en hoop er iets van te kunnen leren.
Mercedesfanaat
 


Re:Wat is wijsheid???

Berichtdoor w124E320 » do jan 21, 2010 12:45 am

Ga er maar een beetje vanuit dat je met een budget van 1500 euro niet zo heel ver komt....
Wat betreft de auto met 380.000 km, ik zou het niet doen.
Een beetje roest is niet zo erg, maar alle techniek is ook 380.000 km oud.
Mijn advies: probeer je budget iets te verruimen en kijk effe verder....
gr.
w124E320
 


Re:Wat is wijsheid???

Berichtdoor W124500E » do jan 21, 2010 7:54 am

[quot="w124E320"]Ga er maar een beetje vanuit dat je met een budget van 1500 euro niet zo heel ver komt....
Wat betreft de auto met 380.000 km, ik zou het niet doen.
Een beetje roest is niet zo erg, maar alle techniek is ook 380.000 km oud.
Mijn advies: probeer je budget iets te verruimen en kijk effe verder....
gr.[/quote]

380k zou ik afblijven
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Avatar gebruiker
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 689
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 1:42 pm
Woonplaats: Scheveningen
Roepnaam:
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Wat is wijsheid???

Berichtdoor PaulSnip » do jan 21, 2010 11:32 am

Als de auto niet perse belastingvrij hoeft te zijn is er nog wel wat te vinden. Anders ff in Dld kijken. Op http://www.mobile.de staan nog genoeg W124's. Vanaf 500 euro ofzo.
PaulSnip
 


Re:Wat is wijsheid???

Berichtdoor Mercedesfanaat » do jan 21, 2010 1:38 pm

Dat is duidelijk.

Inderdaad hoeft de tijdelijke W124 niet wegenbelasting vrij te zijn.
Zou mooi zijn maar voor dat geld wordt dat wel een hele klus.
Wat ik wel zoek is dat hij minimaal in de oldtimerverzekering moet kunnen.
Volgens mij moet hij dan minimaal 20 jaar oud zijn toch?

Ik heb nog een andere op het oog.
Dit betreft een 230E uit 1990 met een prijs rond de 1000 euro.

Heeft ongeveer 240k gelopen.
Wat zijn nou aandachtspunten bij dit soort auto's?
En wat is qua motorisering aan te raden.

200 230 260 of 300?

hoor weer graag van jullie.
Mercedesfanaat
 


Re:Wat is wijsheid???

Berichtdoor W124500E » do jan 21, 2010 2:46 pm

aanrader 500 of E60 :woohoo:

Jij weet het beste wat je nodig hebt, het lekkerste zijn de 6 cilinders, het goedkoopste de 200 en 230 maar verwacht dan geen wonderen qua prestaties.

Waar op te letten

roest krikpunten, wielranden
loop van de motor
schakeld de bak soepel
enorme slijtage bestuurdersstoel en pook duiden vaak op hele hoge km standen
opties het allemaal doen (dure reparaties vaak)
enz enz

op mercedesforum.nl staat nu een witte 300E die aantoonbaar is teruggedraaid met minimaal 100k dus wees op je hoede!!

De verkoper/handelaar hoefd het niet eens te weten.
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Avatar gebruiker
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 689
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 1:42 pm
Woonplaats: Scheveningen
Roepnaam:
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten