[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
is er nou echt niemand... : W124 - Van alles wat.... - 2

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 3:32 am

is er nou echt niemand...

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124)

Re: is er nou echt niemand...

Berichtdoor DJS » zo jul 21, 2013 8:02 pm

Maar die w140's vind ik wel echt fantastische auto's. Echt prachtig. Enorme auto's, de kathedraal werd hij genoemd als ik mij niet vergis. Bruno Sacco heeft hem ontworpen maar vond dat hij eigenlijk wat korter had mogen zijn voor de proporties.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3616
Geregistreerd: za dec 31, 2011 9:12 am
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: is er nou echt niemand...

Berichtdoor Gullwing » zo jul 21, 2013 8:21 pm

Hier lees je alles over de W140:

http://www.mb-w140.de/

Voor mij is de W140 vooral bekend onder de bijnaam "de Tank"
Bij de introductie begin jaren negentig was er al een trend naar zuinigere auto's.
Mercedes heeft daarin een prima bijdrage geleverd door de W140 ruim 400 kilo zwaarder te maken dan de voorganger.
Het topmodel met 6 liter 12 cylinder motor werd zelfs 600 kilo zwaarder.

Toch was men bezorgd over de acceptatie van het forse verbruik van het topmodel bij het publiek.
Er was een complete ontwikkelingsafdeling mee bezig de motor geschikt te maken voor het uitschakelen van
de helft van de cylinders wanneer er weinig vermogen nodig was.
Aan die activiteiten kwam abrupt een einde toen een lid van de raad van bestuur opmerkte dat de doelgroep
voor het topmodel absoluut niet geinteresseerd was in het verbruik van de 600.
Een verstandig besluit.
Gullwing
 

Vorige

Keer terug naar W124 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten