Ik zal toch eens naar de klok kijken of ik daar de overbrenging van kan vinden...
Om eerlijk te zijn begon het om een wiellager dat niet los wilde.
Daar kwam bij dat de rubbers van het subframe ook slecht waren.
De handigste optie leek mij toen een ander subframe.
Als ik had geweten dat het iets meer voeten in de aarde had had ik er wel twee keer over nagedacht. Uiteindelijk hou ik wel van een beetje uitdaging maar dit keer kwam slecht uit.
Nadat ik het subframe wilde wisselen zag ik roest aan de bevestigingspunten van het subframe (chassis) dus meteen maar laswerk uitgevoerd en kriksteunen gereviseerd.
Tussendoor werd ik nog even van de motor gereden met als resultaat een beenwond waar de gescheurde spier door naar buiten stak.
Dus stond ons enige vervoer (rijdende vier wielen dan) op pootjes en kon ik er vier weken niet aan werken. Met als nadeel dat het steeds kouder werd en steeds minder aangenaam om buiten op de grond te liggen. plus dat kit en verf niet echt lekker wil uitharden.
Dus ik ben nu blij dat hij weer rolt. kan ik naar een andere locatie om daar de rest van het (kleinere) werk uit te voeren...
Ik kwam wel al km teller kabel vertragers/versnellers tegen om van km/h naar m/h te gaan.
Dat is iets te want dat is maal 1.65 en ik heb maal 1.3 nodig.
Misschien kan ik iets realiseren met die tellerbak van de benzine. Daar een tandwielkastje op maken. (op mijn gemak omdat ik nu weer kan rijden) om zo weer aan de juiste snelheid en gemaakte kilometers te komen. Moet vast wel lukken...
Ben tenslotte instrumentmaker van beroep dus dat is weer een leuk hobby projectje...
Misschien is er ook wel wat te versieren aan de kant van de bak.
Volgens mij zijn er ook 5 bakken met een diff van 3.27 of 3.07 (
)
Daar zal dan ook de teller op moeten werken.
Kan alleen zo een twee drie niets vinden in het WPH.
Mocht ik een oplossing vinden breng ik jullie natuurlijk op de hoogte...
Qua verbruik kan ik nu dus ook niets zinnigs zeggen want de dagteller klopt voor geen meter.
groeten,
Sjoerd...