Hoi allemaal.
Ik heb een W124 met een 3 liter turbo dsl blok en onbekende km's gelopen. Blok en turbo zijn nog goed, geen olieverbuik, ook geen bakolie, alleen de klepstoters beginnen heel klein beetje geluid te maken (vind ik niet een ramp, want is nog niet erg en blijkt niet schadelijk te zijn, wel?)
Wat ik wel vervelend vind is dat, vooral wanneer die nog koud is (na 15km gereden te hebben gaat t bijna helemaal weg), dat ie van zijn 2 naar 3 en ook van zijn 3 naar 4 "slipt". Het toerental stijgt dan snel met ongeveer 1000 extra en na een seconde ongeveer "pakt" ie m weer.
bakolie (verbruikt geen olie en vertoont geen zwarte deeltjes) en filter is vervangen.
(1)Ik heb onder andere modellen en op andere forums gelezen dat het afstellen soms helpt, enig idee hoe en waar?
(2)Ergens anders las ik ook dat je de kabel strakker kon stellen naar het gasstelsel???
(3)Zoniet dan zou het vervangen van de K1 piston vaak helpen, maar dan stond er weer bij dat dit alleen als t slippen zich voor doet tussen 2 en 3 (en niet ook tussen 3 en 4).
(4)Een andere reactie heeft het over B2 piston.
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en verholpen dan hoor ik dat graag of antwoorden op 1-4 hierboven wordt ook zeer op prijs gesteld, alvast bedankt!
MVG Lars