[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Slippende bak 4 traps automaat 300TD 1985 : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 11:13 am

Slippende bak 4 traps automaat 300TD 1985

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Slippende bak 4 traps automaat 300TD 1985

Berichtdoor Lars1977 » di maart 30, 2010 10:01 pm

Hoi allemaal.

Ik heb een W124 met een 3 liter turbo dsl blok en onbekende km's gelopen. Blok en turbo zijn nog goed, geen olieverbuik, ook geen bakolie, alleen de klepstoters beginnen heel klein beetje geluid te maken (vind ik niet een ramp, want is nog niet erg en blijkt niet schadelijk te zijn, wel?)

Wat ik wel vervelend vind is dat, vooral wanneer die nog koud is (na 15km gereden te hebben gaat t bijna helemaal weg), dat ie van zijn 2 naar 3 en ook van zijn 3 naar 4 "slipt". Het toerental stijgt dan snel met ongeveer 1000 extra en na een seconde ongeveer "pakt" ie m weer.

bakolie (verbruikt geen olie en vertoont geen zwarte deeltjes) en filter is vervangen.

(1)Ik heb onder andere modellen en op andere forums gelezen dat het afstellen soms helpt, enig idee hoe en waar?
(2)Ergens anders las ik ook dat je de kabel strakker kon stellen naar het gasstelsel???
(3)Zoniet dan zou het vervangen van de K1 piston vaak helpen, maar dan stond er weer bij dat dit alleen als t slippen zich voor doet tussen 2 en 3 (en niet ook tussen 3 en 4).
(4)Een andere reactie heeft het over B2 piston.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en verholpen dan hoor ik dat graag of antwoorden op 1-4 hierboven wordt ook zeer op prijs gesteld, alvast bedankt!

MVG Lars
Lars1977
 

Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten