Er moet wel enige druk op het systeem staan, de waterpomp moet immers het koelwater rondpompen.
Er moet alleen niet enorm veel druk op het systeem staan, dit kan duiden op een kapotte koppakking. Ik zou er niet te veel meer mee rijden op deze manier, de turbo's zijn erg gevoelig voor goede koeling. De koppakking is anders zo door.
Beter is het toch dat je een turbo-thermostaat bij de MB dealer haalt, ik denk dat het jou probleem niet oplost maar dan heb je in ieder geval wel een goede uitgangssituatie. Ik weet niet over er naast het verschil in openingstemperatuur ook nog andere verschillen zijn. Een thermostaat voor de W124 kost iets meer dan twee tientjes bij de dealer maar dan weet je wel zeker dat je een goede hebt.
Als het probleem na vervanging door een goede thermostaat nog steeds aanblijft zou het nog kunnen liggen aan de radiateur of de waterpomp. Heb je bij het spoelen trouwens ook de motor doorgespoeld? Dit zou eventueel de waterstroom ook kunnen verbeteren.