[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Reiserechner draadkleuren : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 1:15 am

Reiserechner draadkleuren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Reiserechner draadkleuren

Berichtdoor Kleo6538 » do apr 09, 2009 2:48 am

Hallo Forum,

ik heb volgend probleem :

In mijn W124 260E zit in het kombiinstrument de boordcomputer of reiserechner( rechts ) met bediening in de middenconsole.

Alles functioneert perfect met uitzondering van het programma rechts bovenaan, dit wil zeggen, men kan bv aflezen hoeveel km men nog kan rijden met de resterende brandstof aanwezig in de tank.

Nu heb ik het kombiinstrument ( tachoeenheid ) compleet uitgebouwd en vastgesteld dat er op rugzijde van de module met de : Benzinemeter, oliedruk, temp en toerenteller er in het midden een stekker zit, vastgeclipst.

Daarop zit een stekker met 4 kabels die in het dashboard verdwijnen, nu is deze stekker opengesprongen en hangen de kabels los erin.
Op de foto nr12.

Gelukkig geen kortsluiting gekregen.

Mijn probleem is dat ik niet weet welke kleur bij welke kleur past daar de kabels aan de stekker van het kombiinstument alle 4 een andere kleur hebben dan die 4 kabels

Kleuren aan de achterkant KI :

Rood----Blauw met???
Lila------Blauw met???
Groen --Blauw met???
Grijs --- Blauw met ???

die uit het dashboard komen alle 4 blauw zijn met ieder een ander kleurlijntje erin.

Een nieuwe lege stekker heb ik al.

Kan me iemand verder helpen??

Volgens mijn info speelt de bouwreeks W124, W126, r107 daar geen grote rol, daar de boordcomputer toch een zeldzame optie was.

Ik bedank jullie nu al in vooruit.

Groeten
Paul
Bijlagen
w124tachouy9forum.jpg
w124tachouy9forum.jpg (84.53 KiB) 897 keer bekeken
Kleo6538
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast