door JosW124 » ma okt 16, 2017 7:53 pm
Mooi zo, dit forum werkt dus erg goed.
Iemand heeft een onbekend probleem, en de ervaringsdeskundigen schieten te hulp.
Het is belangrijk je auto te kennen, zodat je weet wat je hebt, rijdt.
Ik vraag me tegelijkertijd af wat de gevolgen zijn als je een gemiddelde garage bezoekt met deze klacht.
Ik ben er zelf één maal ingetuind met mijn eerste 250TD, een jaar of 12 jaar geleden.
De achtervering bonkte alle kanten op.
Toen ik de wagen ging ophalen had de Franse monteur de hydraulische schokbrekers vervangen door standaard items van een sedan, want anders werd het te duur.
Later bleek dat het stangetje van de correctie unit onder de Benz los was geraakt waardoor de achterkant niet meer mooi omhoog kwam.
Sindsdien doen ik alles zoveel mogelijk zelf en heb ik mede door dit forum enorm veel kunnen leren over de Benzen die wij beiden rijden, madame een 250TD uit 1987 met 510.000 op de teller,ook wel eens vernoemd als de Friesche, want daar hebben wij haar destijds vandaan gehaald toen Weekers een zenuwinstorting beleefde en één der beste auto's ooit gemaakt naar de schroothopen of het buitenland werden verwezen.
Ik rijd sinds mei een E250TD, 1993, 445.000km boodschappen gedaan, heerlijke wagen.
Zal de koppelingsslip/reset ook eens met de mijne proberen, heb namelijk lichtelijk hetzelfde euvel als hier beschreven,
Stay Tuned,
Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.