Update,
Vanochtend nieuwe stationairregelklep en een lmm potmeter opgehaald (beiden immitatie spul). Regelklep doet zijn werk
, bij contact aan hoor ik hem klikken en ook visueel gecontroleerd en het draaischijfje draait mooi open en dicht. Hopen dat ie het lang volhoudt.
Potmeter heb ik vroeg in de ochtend gemeten naar aanleiding van vele soortgelijke problemen van mede forumleden, lang leve de "zoek" functie
weerstand tussen pinnen 2 en 3 was 5.94ohm bij dichte stand en 4.52kohm met het schijfje helemaal ingedrukt. Tijdens het rustig indrukken van de schijf maakte die wel veel verschillende sprongen tot wel 11kohm.Voor de rest kon ik geen andere weerstanden meten tussen pinnen 1 en 2. Dus deze heb ik ook gelijk vervangen. Potmeter wat er op zat was ook geen oem en de koolbanen waren niet echt versleten maar blijkbaar was die toch niet goed meer. Ik weet niet of dit de juiste afstel manier is maar ik heb na de montage de motor tot bedrijfstemperatuur warm gedraaid en dan met motor uit (omdat die nie stationair nog steeds afloeg), met contact aan op 0.7volt afgesteld en bevestigd.
Ik constateerde wel duidelijke lekkage aan het EHA valve, waarschijnlijk is die ook één van de boosdoeners betreft slecht starten, geen of laag stationair etc. Ik ga even kijken hoe ik dat het beste kan oplossen, het zijn iig niet de o-ringetjes maar EHA kastje zelf dat lekt. Als ik tijd heb zal ik vandaag of morgen daar van nog foto's maken.
Maar om even terug te komen naar het huidige situatie, motor slaat aan zonder gas bij te geven, draaid vervolgens ongeveer 2minuten mooi stationair en dan slaat ie af. Zodra ik de motor warm laat draaien met extra gas geven tot ongeveer 80 graden, dan blijft ie stationair lopen maar wel laag in de toeren +-650rpm.
Volgende wat ik ga doen is deze week brandstoffilter en injectors vervangen endan gaat de auto maandag naar de garage voor APK en kunnen ze ook gelijk de co afstellen. Ohja, en kijken of ik nog de EHA kan fixen.
Wordt vervolgd