W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr nov 27, 2020 3:25 am

[300CE-24] Start probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

[300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » do nov 12, 2020 1:11 am

Beste leden,
Sinds april ben ik bezig om mijn 1990er 300CE-24 op te knappen. Er zit op dit moment genoeg tijd en geld in… En ben nog lang niet klaar.

Ik heb al heel veel opgelost/hersteld, ook dankzij informatie die ik hier kon vinden. Alleen het volgende kan ik maar niet oplossen:

Auto start wel om vervolgens na 1 seconden af te slaan. Daarna moet ik 7 tot 15 seconden doorstarten om het aan de praat te krijgen. Dan loopt ie 2-3 seconden op minder cilinders (dat gevoel heb ik) om vervolgens perfect te lopen. Warm of koud maakt niet uit. Tijdens het rijden ook niks aan de hand. Loopt perfect met genoeg vermogen en gas response. Wel vind ik het verbruik met 1op 7,5 waarbij 30% snelweg kilometers betreft iets aan de hoge kant. Met koude start als die eenmaal loopt werkt netjes de automatische choke (1000 rpm) om vervolgens te zakken naar 700 rpm.

Wat betreft dit probleem en eerder opgetreden andere problemen zijn reeds vervangen:

• Beide brandstofpompen inclusief terugslagklep
• Brandstoffilter
• Druk accumulator bij de motor
• EHA druk regelaar bij de spinnenkop (Niet de pakkingen maar behuizing lekte)
• Nullast micro switch
• Alle temparatuur sensoren incl luchtfilterhuisbuis (preventief ivm leeftijd)
• OVP
• Luchtmassametersensor

Voor de rest de stappenmotor schoongemaakt en getest met diverse spanningen. Het doet wat ie moet doen. Bij de buitenkant van de spinnenkop of in het bakje onder de Luchtmassameterklep ligt er geen brandstof wat vaak voorkomt.

Ik heb de temperatuursensor (4 polig) die naar de ECU gaat doorgemeten: Koud motor bij 10 graden kom ik uit op 3.75 KOhm en bedrijfstemperatuur op 0.3 KOhm. Dus dat klopt aardig. Ook andere sensoren geven normale waarden aan. Als ik het contact aanzet hoor ik de benzinepompen paar seconden zoemen, dus dat lijkt ook OK. CO2 en Lamda waarden zijn ook OK bij bedrijfstemperatuur.

Luchtmassametersensor is netjes afgesteld op 0.7 Volt bij bedrijfstemperatuur stationair draaien met alle verbruikers uit. Brandstofsysteem heb ik gereinigd met reiniger. Ontsteking spullen lijken in orde te zijn. Bougies zien er gezond uit.

Ik heb echter de volgende problemen ontdekt:

Als ik contact aan zet meet ik aan de stekker van de stappenmotor aan de ene kant 1.8 V en aan de andere kant 0 V. Ik heb gelezen dat er aan de ene kant altijd 12V moet zijn. Er is dus niet genoeg spanning om de stappenmotor open te zetten tijdens het starten. Wat wel raar is als de motor eenmaal loopt heb ik een spanningsverschil van 7.8 V wat ook de waarde is bij koud motor en bij warm motor rond de 4,5V wat ook exact klopt. Dus met contact aan reageert ie er niet op.. Met bedrijfstemperatuur als ik de stekker van de stappenmotor eraf trek loopt de motor erg beroerd en gaat dan bijna afslaan.

Voor de rest heb ik geconstateerd dat zodra ik het contact aan zet, de koudestart ventiel constant de boord spanning krijgt (11,8 zonder lopen motor, 13,8 met lopen van de motor). Het hoort maar 2 seconden of zo te werken bij koude start maar krijgt dus continue spanning. Ook bij bedrijfstemperatuur zonder onderbreking. Deze heb ik dan ook losgekoppeld.. Maar voor het start probleem maakte dit niet uit.

Ik heb geen brandstofpomp relais maar een MAS module. Dus doorverbinden van de poten gaat niet lukken. Zo’n module regelt ook veel meer naast de ECU.

Ik weet niet meer waar ik moet zoeken. Ik verdenk op dit moment een defecte MAS, ECU of een kortsluiting in de kabelboom. En heel misschien inwendig lekkage van de spinnenkop maar die kans acht ik heel klein.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de gegeven gegevens.
Bijlagen
120734596_10158894462889122_6223728584409974068_o.jpg
120734596_10158894462889122_6223728584409974068_o.jpg (910.1 KiB) 647 keer bekeken
120737729_10158894462004122_5473164941903200165_o.jpg
120737729_10158894462004122_5473164941903200165_o.jpg (676.83 KiB) 647 keer bekeken
120749677_10158894463299122_2232635384772117627_o.jpg
120749677_10158894463299122_2232635384772117627_o.jpg (642.58 KiB) 647 keer bekeken
120814894_10158894463744122_1101070503026699455_o.jpg
120814894_10158894463744122_1101070503026699455_o.jpg (595.16 KiB) 647 keer bekeken
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor Ducaton » do nov 12, 2020 8:51 am

goedemorgen , dit lijkt op een kabelboom probleem lijkt mij .
Ducaton
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 199
Geregistreerd: di jan 21, 2014 5:24 pm
Woonplaats: Prov. Noord-Brabant
Roepnaam: Jos
Type wagen: E220
Bouwjaar: 1995
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: R171 SLK 2004


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor RD500sec » do nov 12, 2020 3:55 pm

Hakan,

Ik heb geen ervaring met een auto met MAS module, maar kan je redenatie wel volgen wat betreft defecte module of ECU en of kabelboom.

Wat betreft het starten/ afslaan, ik lees niet dat je de accumulator bij de brandstofpomp hebt gecontroleerd, als deze lekt, kun je deze symptomen ook krijgen.
Hetzelfde geldt voor de injectoren, als er een aantal lekken, moet je bij een koude start eerst druk opbouwen, wat het afslaan en het niet op alle cilinders aanslaan kan verklaren. Ook het hoge verbruik kan hiervandaan komen.
De accumulator bij de motor is eigenlijk de systeemdruk regelaar, en is er niet voor om het systeem bij stilstand op druk te houden.

Zoals gezegd heb ik geen ervaring met het MAS module, maar het zou kunnen dat deze de koude start injector naar massa schakelt als deze in moet spuiten en vervolgens de massa weer afschakelt. Heb je dat ook nagemeten?
Of heb je een schakelschema of testprocedure van MB waaruit blijkt dat mijn gedachte niet juist is?

Je geeft aan dat de auto verder goed en probleemloos rijdt, dan zou ik de kabelboom niet boven aan de lijst zetten, in ieder geval niet op dit moment, gezien bovenstaande.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 967
Geregistreerd: vr okt 03, 2014 4:27 pm
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » vr nov 13, 2020 10:09 am

Hallo Richard,

Erg bedankt voor je waardige input.

RD500sec schreef:Wat betreft het starten/ afslaan, ik lees niet dat je de accumulator bij de brandstofpomp hebt gecontroleerd, als deze lekt, kun je deze symptomen ook krijgen.


Deze heb ik inderdaad niet vervangen, omdat overal waar ik las , men het over de drukaccumulator bij de motor had. Hoe kun je zoiets testen?

RD500sec schreef:Hetzelfde geldt voor de injectoren, als er een aantal lekken, moet je bij een koude start eerst druk opbouwen, wat het afslaan en het niet op alle cilinders aanslaan kan verklaren. Ook het hoge verbruik kan hiervandaan komen.


Ik heb van de eerste 2 cilinders de bougies los gehad. Ze waren erg gezond. Niet nattig of aanslag. Vaak heb ik gelezen dat als je injectoren lekken, dat je dit ook ziet aan de bougies. Heb de hele ontsteking onderdelen besteld incl rotor, verdelerkap, bobone, bougiekabels etc van Bosch. Dus ze gaan allemaal los binnenkort. Kan ik ze allemaal bekijken.

Maar een lekke injector testen/achter komen lijkt me dan ook moeilijk?

RD500sec schreef:Het zou kunnen dat deze de koude start injector naar massa schakelt als deze in moet spuiten en vervolgens de massa weer afschakelt. Heb je dat ook nagemeten?


Ik ga dat ook even nameten. Laat je weten.

RD500sec schreef: heb je een schakelschema of testprocedure van MB waaruit blijkt dat mijn gedachte niet juist is?


Helaas. Ik heb wel een wiring diagram gevonden maar is meer algemeen en voor de tijd dat d 24V uit kwam. Dus een schakelschema of testprocedure heb ik niet. Dat zou enorm helpen inderdaad.


Voor de rest zal ik iemand anders het contact aan laten zetten en nog paar metingen doen tijdens de eerste seconden. Ik laat je het weten.

Wat ik was vergeten op te schrijven: Het probleem treedt zowel bij warm als koud motor op. Als de motor eenmaal heeft gelopen en als ik binnen 5 min of zo gaat starten gaat het goed. Maar als ik het langer dan ong. 10 min laat staan treedt het probleem weer op.

Ik kan me erg vinden in jou redinatie met injectoren en drukaccumulator.. Alleen vraag ik me nog steeds af waarom mijn stappenmotor met contact aan geen genoeg spanning krijgt (en de ene kant op 0 V staat)....
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor Vlim » vr nov 13, 2020 12:57 pm

De motorkabelboom van deze bouwjaren was slecht.
Weekmakers lossen op en kabelmantel in de boom verbrokkelt.
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 254
Geregistreerd: zo okt 28, 2012 8:26 am
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » vr nov 13, 2020 1:17 pm

Vlim schreef:De motorkabelboom van deze bouwjaren was slecht.
Weekmakers lossen op en kabelmantel in de boom verbrokkelt.


Volgens mij speelde dat meer in de laatste faceliftmodel met de M104 motoren (de 280 en 320). De oude M104.980 had dar geen last van , hoewel met de leeftijd kan dat nu ook een rol spelen.. Alle opties staan nu open..
Laatst bijgewerkt door HakanC op vr nov 13, 2020 5:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor klaasCA » vr nov 13, 2020 2:14 pm

Ik zie dat je ontstekingsonderdelen ook gaat vervangen. Geen slecht idee.
Bij mijn M103 motor waren er al een hoop problemen opgelost na vervangen van verdeler & rotor.

Injectoren heb ik recent ook vervangen. Was ik al te samen een €160 voor kwijt (Bosch injectoren via Autodoc aan €23/stuk, houder en o- ringen via MB dealer). Geen zot geld dus en het kan geen kwaad om ze te vervangen indien je de onderhoudshistoriek niet kent.
Je kan je injectoren ook testen of laten testen, maar gezien de lage kost kan je ook voor de korte pijn gaan en gewoon vervangen.

Brandstofaccumulator (aan brandstofpomp) is een ander verhaal. Voor de M103 was die een €250, weet niet of die voor de M104 goedkoper gaat uitvallen.
Wanneer de motor stationair draait en je de retour van de accumulator naar de brandstoftank losmaakt dan zou deze niet mogen druppelen. Indien ie dat wel doet dan is het membraan stuk en verlies je dus druk wanneer je de motor stillegt. Betekent slechte warme start wanneer je bv. een half uur later probeert te starten.
klaasCA
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 28
Geregistreerd: di maart 28, 2017 7:41 pm
Roepnaam: KlaasCA
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » vr nov 13, 2020 6:15 pm

klaasCA schreef:Ik zie dat je ontstekingsonderdelen ook gaat vervangen. Geen slecht idee.
Bij mijn M103 motor waren er al een hoop problemen opgelost na vervangen van verdeler & rotor.

Injectoren heb ik recent ook vervangen. Was ik al te samen een €160 voor kwijt (Bosch injectoren via Autodoc aan €23/stuk, houder en o- ringen via MB dealer). Geen zot geld dus en het kan geen kwaad om ze te vervangen indien je de onderhoudshistoriek niet kent.
Je kan je injectoren ook testen of laten testen, maar gezien de lage kost kan je ook voor de korte pijn gaan en gewoon vervangen.

Brandstofaccumulator (aan brandstofpomp) is een ander verhaal. Voor de M103 was die een €250, weet niet of die voor de M104 goedkoper gaat uitvallen.
Wanneer de motor stationair draait en je de retour van de accumulator naar de brandstoftank losmaakt dan zou deze niet mogen druppelen. Indien ie dat wel doet dan is het membraan stuk en verlies je dus druk wanneer je de motor stillegt. Betekent slechte warme start wanneer je bv. een half uur later probeert te starten.


Dankjewel Klaas voor je input.

Voor (alleen) de injectoren ben ik bij autodoc 255 euro kwijt... Brandstofaccumulator kost 180 euro. Ga ik ook wel doen binnenkort. Die zijn dan nog de enige onderdelen die niet vervangen zijn. Tegen de zomer wil ik ook de spinnenkop reviseren.

Blijft mijn vraag open over niet genoeg spanning bij de stappenmotor als ik op contact zet en de continue boordspanning op de koudestart ventiel. :(
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor Vlim » za nov 14, 2020 3:03 am

HakanC schreef:Volgens mij speelde dat meer in de laatste faceliftmodel met de M104 motoren (de 280 en 320). De oude M104.980 had dar geen last van , hoewel met de leeftijd kan dat nu ook een rol spelen.. Alle opties staan nu open..


Nee, ook de vroege versies. De kabelbomen van de W140 hadden het probleem ook vanaf het begin in 1991 al.
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 254
Geregistreerd: zo okt 28, 2012 8:26 am
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor Arpad » zo nov 15, 2020 6:56 pm

[quote="RD500sec"]Hakan,


De accumulator bij de motor is eigenlijk de systeemdruk regelaar, en is er niet voor om het systeem bij stilstand op druk te houden.

De accumulator regelt de systeemdruk niet, de systeemdruk wordt door de drukregelaar geregeld. De accumulator houdt het ststeem op druk als de moter uit staat, met de bedoeling dat er bij een warme moter geen dampbellen in de leidingen kan ontstaan.
Avatar gebruiker
Arpad
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 375
Geregistreerd: zo dec 12, 2010 8:07 pm
Woonplaats: Rijen
Type wagen: 320TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Met 320 motor.
280SL 1977 (restauratie)


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor verkuilm » zo nov 15, 2020 9:55 pm

Heb nu serieus gedoe met mijn 500E. Uiteraard een andere motor. Maar vaak heeft Mercedes hetzelfde concept voor meer motortypen.
Al gezegd, check goed je kabelboom, bij mijn 500 uit 1991 moeten vervangen, helemaal aan puin.
En zoals al gezegd, volgens mij heb jij ook een verdelerkap.
Die echt eens heel goed bekijken en bij twijfel vervangen door een van Bosch.
En zoiezo, geld zeker voor jou 300, de ontsekingcomputer is erg gevoelig en snel stuk.
Beste even los halen en de koelpaste vervangen die eronder zit.
verkuilm
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 82
Geregistreerd: zo jul 14, 2019 10:23 am
Roepnaam: Marco
Type wagen: E200 Coupé
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Citroens!


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » ma nov 16, 2020 12:07 am

Arpad schreef:Hakan,


De accumulator bij de motor is eigenlijk de systeemdruk regelaar, en is er niet voor om het systeem bij stilstand op druk te houden.

De accumulator regelt de systeemdruk niet, de systeemdruk wordt door de drukregelaar geregeld. De accumulator houdt het ststeem op druk als de moter uit staat, met de bedoeling dat er bij een warme moter geen dampbellen in de leidingen kan ontstaan.


Ja inmiddels daar ook achter gekomen. Thanks voor de heldere uitleg ;)
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » ma nov 16, 2020 12:14 am

verkuilm schreef:Heb nu serieus gedoe met mijn 500E. Uiteraard een andere motor. Maar vaak heeft Mercedes hetzelfde concept voor meer motortypen.
Al gezegd, check goed je kabelboom, bij mijn 500 uit 1991 moeten vervangen, helemaal aan puin.
En zoals al gezegd, volgens mij heb jij ook een verdelerkap.
Die echt eens heel goed bekijken en bij twijfel vervangen door een van Bosch.
En zoiezo, geld zeker voor jou 300, de ontsekingcomputer is erg gevoelig en snel stuk.
Beste even los halen en de koelpaste vervangen die eronder zit.


Ja kabelboom is zeker ook nog steeds een verdachte. Hele onsteking (verdelerkap, rotor, bougiekabels, bobine en de bougies zelf) worden deze week vervangen door Bosch onderdelen. Koelpasta heb ik ook al heel lang in mijn gedachten om te doen.

Hoe kun je zo'n onstekings module testen en is het te laten repareren? Heb geen zin om weer oude spul te monteren die op elk moment weer stuk kan gaan.
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » ma nov 16, 2020 12:24 am

@RD500sec

Richard,

Koudestartinjector krijgt constant spanning (boordspanning) en verandert niet naar massa. Tijdens het moment van contact aanzetten krijgt de stappenmotor een veschil van 2.8V. Ik blijf het raar vinden dat de ene poot geen spanning heeft zoals elders is beschreven. Door deze problemen denk ik toch dat er iets met de kabelboom/MAS/ECU/Onstekingsmodule aan de hand is.

Ik heb een ouderwetse diagnose apparatuur gekocht met die LED. Daarbij kwam naar voren dat de krukassensor defect is. Dus dat kan mijn startprobleem wel verklaren en oplossen. Maar bovenstaande spanningsproblemen blijven verdacht en moeten ook opgelost worden,

Daarnaast weet ik nu niet of de diagnose fout komt door de defect aan de krukassensor of wordt deze fout gegenereerd omdat de onstekingsmodule kapot is en deze niet kan lezen? pff..

Sowieso worden deze week de hele onsteking (verdelerkap, rotor, bougiekabels, bobine en de bougies zelf) vervangen door Bosch onderdelen.
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor verkuilm » ma nov 16, 2020 7:54 am

De onstekings computer is niet eenvoudigte testen. Je kan wel een voltmeter over de bobine hangen dan kan je zien of er wat gebeurd. Meestal zijn die comoputers helemaal dood. Bij mijn 500 was die dus ook defect. Is zelfde model als de 300ce24. Gaan dus helaas vaak stuk.
Krukassensor zou ik dan ook vervangen, is zoiezo slijt onderdeel.
verkuilm
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 82
Geregistreerd: zo jul 14, 2019 10:23 am
Roepnaam: Marco
Type wagen: E200 Coupé
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Citroens!


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor bob » di nov 17, 2020 12:28 pm

HakanC schreef:
verkuilm schreef:
Ja kabelboom is zeker ook nog steeds een verdachte. Hele onsteking (verdelerkap, rotor, bougiekabels, bobine en de bougies zelf) worden deze week vervangen door Bosch onderdelen. Koelpasta heb ik ook al heel lang in mijn gedachten om te doen.

Hoe kun je zo'n onstekings module testen en is het te laten repareren? Heb geen zin om weer oude spul te monteren die op elk moment weer stuk kan gaan.


Heb nog wel een onstekingmodule liggen die ik ten onrechte verdacht. Als ik je daarmee kan helpen ? Ik hoor het wel.

Bob
bob
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 126
Geregistreerd: zo sep 18, 2016 8:19 pm
Roepnaam: Bob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 230TE


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » di nov 17, 2020 2:53 pm

bob schreef:Heb nog wel een onstekingmodule liggen die ik ten onrechte verdacht. Als ik je daarmee kan helpen ? Ik hoor het wel.Bob


Dankjewel Bob. Zodra ik de nieuwe ontstekingsonderdelen en de krukkenassensor heb vervangen zal ik even kijken of ik nog foutcodes heb en de auto wel goed start. Zo niet ben ik best bereid om even langs te komen en testen en indien nodig van je kopen. Je hoort van me ;)

PS: Waar woon je?
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor bob » di nov 17, 2020 9:33 pm

In de Haarlemmermeer.
Laatst bijgewerkt door bob op wo nov 18, 2020 5:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
bob
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 126
Geregistreerd: zo sep 18, 2016 8:19 pm
Roepnaam: Bob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 230TE


Re: [300CE-24] Start probleem

Berichtdoor HakanC » wo nov 18, 2020 12:30 pm

bob schreef:In de Haarlemmermeer. Tel xxxxxxxxxxx


Dankje. heb je nummer genoteerd. Haal maar weg, anders grijg je veel spammer op je nummer met nep sms enz ;)
HakanC
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr apr 24, 2020 6:34 pm
Roepnaam: Hakan
Type wagen: 300CE-24
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron