[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Startprobleem met warme motor : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 26, 2024 12:40 am

Startprobleem met warme motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Startprobleem met warme motor

Berichtdoor joeri » do okt 09, 2008 3:51 pm

:unsure: :unsure: Ik heb een probleem met het starten van een warme motor met mijn 124 230E.
Alles is nagelopen er is een relais vervangen, het electronische startmoment is aangepast, CO2 is optimaal afgesteld maar nog steeds dit probleem.
Ik ben in Hongarije bij de Mercedes dealer geweest, die kan helaas de auto niet aan de kast zetten want de aansluiting van vroeger is totaal anders en men heeft geen verloop. De wagen heeft altijd op Super (loodvrij) 98 gelopen en gaat nu op Euro loodvrij 95, zou hier nog een probleem kunnen zitten?
Wie kan mij helpen of heeft nog een goed idee !!!!!!!!!!!!!

bijvoorbaat dank, joeri
joeri
 


Re:Startprobleem met warme motor

Berichtdoor MB_200E » za okt 11, 2008 8:53 am

He Joeri, ik ken dit fenomeen een beetje.
In de ochtend start mijn auto vanzelf maar in de middag vooral in de zomer star hij een stukje lastiger.
Heb horen zeggen dat dit de luchtmassa afstelling zou kunnen zijn maar weet dat niet zeker.
Wellicht kan je er iets mee, succes.

Gr,

Erwin
MB_200E
 


Re:Startprobleem met warme motor

Berichtdoor Michael » za okt 11, 2008 9:04 am

Je hebt een 1ste serie 230E, dus met een 102 motor. Die lopen perfect op loodvrij 95 of 98 zoals aangegeven door Mercedes zelf, daar ga je het probleem niet vinden.

Hoe is het gesteld met de bougies, bougiekabels?

Deze motoren hebben een elektrische inspuiter die zorgt voor extra inspuiting als de motor koud is, dus voor een rijker benzine/lucht mengsel. Er zit er zo 1 per cilinder.
Misschien is hier wat defect?

Je hebt ook nog de "extra lucht klep". Dit is een klep die in een bypass zit om ervoor te zorgen dat, bij koude motor als de elektrische inspuiters werken, er extra lucht naar de motor kan om het mengsel te verbeteren.

Verschillende opties dus.

Laat alles eens nazien door een bekwame technieker.
Een kenner van dit soort wagens heeft daar die computer niet voor nodig hoor, die ziet dat zo wel en weet welke dingen te checken in jouw geval.

Naar mijn ervaring levert de local MB-dealer goed werk.
Michael
 


Re:Startprobleem met warme motor

Berichtdoor joeri » za okt 11, 2008 3:16 pm

Bedankt voor de tips ga het nalopen.

joeri
joeri
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten