Gisteren kon ik niet weerstaan, mede door jullie enthousiaste berichtjes(!), toch even aan mijn auto te werken:
Mijn stappenplan uitgevoerd:
- Bougies wilde ik checken op nat/droog, maar had niet de juiste sleutel om hem te verwijderen.
- Kap verwijdert achter rechtsonder auto: inderdaad GEEN filters/pomp/iets aanwezig, eigenlijk een nutteloze ruimte.
- Tankfilter wel gevonden, maar kreeg ik met geen mogelijkheid los met mijn tools, achteraf gezien beter.
- Een ander filter voor bezine niet gevonden! Moet ik wellicht eentje plaatsen tussen bezinepomp en carburateur?
- Hele tank leeg laten pompen via benzinemotor voorin.
- Vervolgens gevult met 11liter bezine en 1/3 flesje WYNN'S BENZINE PLUS CARBURATEUR toegevoegd.
- Remmenreiniger in luchtinlaat gespoten voor een boost.
- Gestart en hij sputterde maar vervolgens LOPEN!!
- Na 5 minuten lopen, uitgezet en nogmaals gestart met gemonteerde luchtinlaat: ook starten!
- Ik blij !!
Hopelijk doet hij het volgende keer ook nog, maar ik heb er ergens wel vertrouwen in. Denk dat dus deze benzine te oud was. Icm het schoonmaken van de carburateur zorgde ervoor dat hij het weer doet!
Nog een paar vragen:
- Moet ik een extra filtertje plaatsen tussen benzine en carburateur? Heeft in principe zonder filter zeker 500km gelopen zonder problemen.
- Waarvoor dient de retourleiding uit de carburateur? Betekent dit dat de benzine constant rondgepompt wordt? (en wellicht ergens anders gefilterd wordt?)
- Wat moet ik met de tankvulling doen, als ik hem nu weer de winter laat staan. Ik lees verschillende dingen. Ik kan hem leegpompen zoals ik hierboven heb beschreven. Of moet ik hem helemaal vullen?
- Iemand tips om mijn oorspronkelijke probleem van deze soap op te lossen? Blowermotor werkt niet meer, maar heb alles al gecheckt:
- Zekeringen in dit circuit zijn OK
- Motor draait wel gewoon op 12V accu
- Op stand 3 (bijpass dan het weerstandsblokje dat voor 3 standen zorgt) geen spanning op klemmetjes
- interieur 3 standenknop uit elkaar gehaald, lijkt niks mis mee.
Groet,
Dennis