[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
stuurbekrachtigingsproblemen en lekkage : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 5:02 pm

stuurbekrachtigingsproblemen en lekkage

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurbekrachtigingsproblemen en lekkage

Berichtdoor Brown » ma sep 06, 2021 7:29 pm

Mijn 230E heeft al sinds aankoop een 'stroef/schurend' geluid bij het sturen maar eigenlijk verder geen problemen. Bij het vervangen van de draagarmen, veren en dempers was er niets bijzonders te zien. Maar helaas vandaag ... er kwam ook een ander geluid bij (als schurend rubber) en lekkage... en dan alleen bij sturen... kortom, iets is spontaan kapot gegaan want gisteren was het niet (en ik rij de auto dagelijks).. slangen, pomp of stuurhuis maar ik heb nog niet gekeken.... kon hem nog net thuis krijgen...

mijn vraag is of iemand dit herkend of het zomaar zo kan zijn dat het eerste geluid een voorbode was?

mijn andere vraag is hoeveel werk het is om de stuurhuis te vervangen? ik heb begrepen dat dit best wel wat werk is en ik ga het niet zelf kunnen dus probeer een inschatting te maken zodat de garage me niet oplicht. en ik neem aan dat hij daarna ook uitgelijnd moet worden?

nog een vraag is of jullie denken dat dichtingsmiddelen tijdelijk zouden kunnen helpen? een kwartiertje binnenstad heeft bijna het hele reservoir in de pomp leeggemaakt.. dus ik denk wel dat het een flink lek is..

laatste vraag is of jullie iemand kennen die rondom den haag zuid die dit klusje voor mij zou kunnen doen en dan meteen de brandstoffilter en accumulator.... ik durf namelijk niet veel ermee te rijden.. ik kan de ATF wel bijvullen maar ik wil niet meer vervuiling veroorzaken.... (ook al is het een beetje)
Brown
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 416
Geregistreerd: zo mei 01, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: stuurbekrachtigingsproblemen en lekkage

Berichtdoor Brown » ma sep 06, 2021 11:02 pm

ik zal hier bijhouden wat ik tegenkom met foto's.
Brown
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 416
Geregistreerd: zo mei 01, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: stuurbekrachtigingsproblemen en lekkage

Berichtdoor JosW124 » zo sep 12, 2021 9:47 pm

Hoi Brown,

wellicht helpt dit: opgelost-stuurbekrachtiging-t7290.html

en deze: search.php?keywords=lekkage+stuurhuis&fid%5B0%5D=10

Succes,
Jos, Frankrijk.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1159
Geregistreerd: do dec 12, 2013 10:27 pm
Woonplaats: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Roepnaam:
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten