[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Taal : Andere dingen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do apr 25, 2024 8:38 am

Taal

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Taal

Berichtdoor Arpad » ma nov 23, 2015 10:50 pm

Zag net een topic dat was afgebroken omdat iemand het woord daveren gebruikte. Laten we aub niet zo kortzichtig zijn, zie dagelijks hier vragen en taalgebruik voorbijkomen waarvan ik denk.....
Zelf ben ik een Brabo, oftewel een Provinciaal oftewel een Boer en daar ben ik trots op. Zo zingt ieder vogeltje als hij gebekt is.
Indien onze zuiderburen andere woorden ergens voor hebben, dan kunnen de Nederlanders hier ook nog wat van leren. Ook handig voor een meeting samen met onze zuiderburen. Wellicht kan je hier een woordenboek opstellen.
Daveren is schudden, bokken.
Pinkers zijn knipperlichten
Ambriage is de koppeling
Naft is Benzine
Avatar gebruiker
Arpad
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 411
Geregistreerd: zo dec 12, 2010 8:07 pm
Woonplaats: Rijen
Type wagen: 320TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Taal

Berichtdoor Marcellus » di nov 24, 2015 2:25 am

Het gaat er niet om dat je een bepaald dialect thuis spreekt of dat er in jouw streek bepaalde woorden gangbaar zijn. Daar is niks mis mee. Het gaat er om dat het vrij kortzichtig is als je denkt dat iedereen op een Nederlands forum die woorden dan ook meteen begrijpt. Het is dan handiger om gewoon ook in algemeen Nederlands te schrijven, zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt. Ik spreek ook vloeiend Maastrichts als het moet, maar hier heeft dat natuurlijk weinig zin... Het is meer de onverschillige houding wat mij irriteert. Maar goed, sommige mensen hebben wellicht ook gewoon een zeer beperkte woordenschat.
Avatar gebruiker
Marcellus
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1229
Geregistreerd: ma sep 12, 2011 2:23 pm
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Taal 2

Berichtdoor Gullwing » di nov 24, 2015 5:20 pm

Dit is een Nederlands forum waar dingen beschreven worden in algemeen gangbaar Nederlands.
Dan zou voor iedereen duidelijk moeten zijn wat er bedoeld wordt, dat geldt ook voor de mensen die onder Belgische of andere invloeden staan.

De koppeling kreeg al een half mislukte Franse benaming, nog even en we hebben het over een joint de culasse, over een tournevis etc.
Gewoon Nederlands graag dat maakt de communicatie een stuk eenvoudiger.
Gullwing
 


Re: Taal 2

Berichtdoor RNRS001 » di nov 24, 2015 5:29 pm

Ik ben het hier mee eens. Echter, joint de coulasse klinkt echter wel veel intelligenter. :P
RNRS001
 


Re: Taal 2

Berichtdoor Gullwing » di nov 24, 2015 5:38 pm

Vooral wanneer je het goed schrijft. :o

Ik vind het erg beroerd dat jouw enthousiasme voor de W124 coupé zo bekoeld is door een verkeerde samenloop van omstandigheden.
Wanneer ik minder ver bij jou vandaan woonde was ik graag even komen kijken om je advies te geven.
Soms is opgeven verstandig, best mogelijk dat je met een goede garage wel door kunt gaan met de coupé.

Je bent niet de enige die dit overkomt Ondanks dat ik er een beetje kijk op heb heeft mijn R100S BMW twee keer gekost wat je voor een perfekt exemplaar uit geeft.
Ook hier is misbruik van vertrouwen door ondeskundige werkplaatsen de oorzaak.
Ik besloot door te gaan, stoppen was geen optie meer.
Gullwing
 


Re: Taal 2

Berichtdoor JosW124 » di nov 24, 2015 7:38 pm

Taal is een levend iets, Vlamingen spreken overigens beter Nederlands dan de Ollanders.
Maar talen zijn constant onderhevig aan verandering en ontwikkeling.
Snap dan ook niet goed wat hier het probleem is, after all we hebben het nog steeds over Benzen.
Wellicht dat ik als geboren Brabander er minder moeite mee heb dan NL-ers van boven de rivieren, is immer zo geweest.
Daarnaast, mocht men een woord niet begrijpen, wel, dan zijn er legio sites om dat even uit te zoeken.
Geen reden om een topic te sluiten.
Tuurlijk is het minder aangenaam te constateren dat veel Benzen naar Belgïe verhuizen nadat Weekers zijn zin heeft gekregen.
Maar zoals in de meeste gevallen overweegt de Belse overheid nu ook om de leeftijd van klassiekers op te schroeven.
Ook minder leuk voor ons, want madame, mijn vrouw die nog in le Belgique woonachtig is een 250TD rijdt van 1987 hetgeen inhoudt dat ze voor 1 jaar de volle mep gaat betalen daar men de grens wilt gaan leggen bij auto's van 30 jaar en ouder i.p.v. thans 25 jaar.
Maar hier in la douce de France veranderd er niets, nog steeds geen wegenbelasting en nog steeds aantrekkelijk om goede Benzen met weinig km's voor een appel en ei terug in te voeren.
Ik wil geen zout in enige ontstane wond strooien door het achterlijke EU beleid, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op om gestraft te worden voor het volgen van dat een beter milieu bij jezelf begint.
Namelijk door een auto te willen rijden die bij goed onderhoud zowat een leven mee kan gaan en daarvoor vernacheld te worden omdat politici hun reet warm willen houden.
Het blijft ingewikkeld.......
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1159
Geregistreerd: do dec 12, 2013 10:27 pm
Woonplaats: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Roepnaam:
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Andere dingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten