Type*: 280E
Bouwjaar*: 1992
Kenteken*: 97-TFL-1
Vraagprijs*: 500,-
Kleur*: Borniet metallic 481
Versnellingbak; handgeschakeld (4/5 versnellingen) of automaat*: automaat
Brandstof*: benzine
Huidige km-stand*: 401007km
Aantoonbaar of afgelezen*: aantoonbaar
Onderhoudsboekje of historie aanwezig?*: ja
Zo ja, welke?(alleen indien bovenstaande vraag met Ja is beantwoord)*: Onderhoudsboekje en historie
Uitrusting*: basis
Extra's*: automaat/metallic lak
Inruil mogelijk*: nee
Opmerkingen: Door weinig rijden de laatste vier jaar (8000km in vier jaar) en vooral het buiten staan is mijn 280E zeker niet meer moeders mooiste. Roest op de bekende plekken en instapschade bestuurdersstoel. Onderkant is overigens nog wel prima in orde. Ik tank sinds er E10 in Nederland is alleen nog maar de duurdere 98. Het verbruik is 1 op 10 bij niet bewust zuinig rijden en ook veel stadsverkeer. De automaat is een 4-bak. Ik heb er iedere 3 tot 4 weken wel een rondje rond de ring mee gereden om hem aan de gang te houden. Dat was altijd met een brede glimlach.
Let op: Hij komt nu niet meer door de APK. Volgens de garage mankeerde er het volgende: uitlaat bij achterdemper stuk / uitlaatklem middendemper / 2x fuseekogel / veer LV stuk / roestvorming remleiding.
De vier Vredestein winterbanden zijn van afgelopen jaar en zo goed als nieuw. Auto verkeert in originele staat maar is cosmetisch echt niet meer mooi. De rubberen rand onder de achterruit zit niet meer helemaal vast. De Becker Cascade 7944 radio met doos, codekaart en toebehoren uit 2007/08 krijg je erbij en laat ik in de auto zitten. Met een 280E mag je gewoon milieuzones in. Het rijplezier is groot en verslavend te noemen. Ik heb de wagen zelf uit Duitsland geïmporteerd eind 2011 en ben de enige eigenaar in Nederland tot nu toe. In Duitsland heeft de 280E twee eigenaren gehad. Eerste eigenaar had hem drie jaar. Daarna is de wagen van een oudere man geweest tot ik hem kocht van een kleine betrouwbare Duitse autohandelaar in de buurt van Darmstad. Toen was de km-stand 213045km.
Zo goed als alles is al een keer vervangen:
- koppakking (nov. 2013)
- distributieketting (juni 2014)
- radiateur (okt. 2012)
- waterpomp (juli 2013)
- slotenset, origineel bij MB besteld op chassisnummer (feb. 2015)
- deurvanger LV (aug. 2014)
En nog veel meer, naast het reguliere onderhoud wat altijd volgens de MB specificaties is uitgevoerd. Alle onderdelen waren ook altijd origineel Mercedes. Rekeningen van alle reparaties en onderhoud zijn aanwezig, alsmede een excell overzicht.
Vorige week is de startmotor vervangen voor een origineel gebruikt exemplaar van Ebay Duitsland.
Contactgegevens*: PM
(PM of e-mail)
Foto's (niet linken maar uploaden naar het forum)*: