de brandstofpomp (diesel) bij deze wagen wordt elektronisch aangestuurd door input van sensoren in : 1) de starterkrans (am flansch des getriebes) 2) de aircopomp 3) temperatuurmeter (in de cylinderkop), via een 'steuergerat' (en een spannungsschutsrelais) te vertalen naar een beweging van een stelmagneet in de brandstofpomp. In stationairstand moet deze dan op 570 toeren draaien bij een 6 cylindermotor met airco en automaat.
Bij warme motor (bover de 90 graden) gaat deze aansturing haperen en varieren en slaat de motor in stilstand bijna af.
Wie heeft een idee? Moet de pomp totaal gereviseerd worden?
Gemeten
weerstand van de temp meter (was goed), stel magneet vervangen door een andere (gaf geen verschil) met ander 'steuergerat'geprobeerd (gaf minimale verbetering en spannungsschutsrelais vernieuwd, gaf gedeeltelijke verbetering (motor slaat nu niet meer af)maar nog niet genoeg (bij warme motor nog te laag toerental, slaat net niet meer af)
Wie heeft een idee??