[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Toerenteller doet het niet 250D 1993 : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do apr 18, 2024 4:41 am

Toerenteller doet het niet 250D 1993

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Toerenteller doet het niet 250D 1993

Berichtdoor crash » za aug 08, 2009 3:13 pm

goedendag ,
ik heb een MB 250D uit 93 rijd perfect echter heb geen toerenteller die werkt , heb de ovp relais al vervangen bedrading gecontroleerd ( aansl achter op de toerenteller in het dashboard ) staat spanning op , heb me laten vertellen evt de spanningsregelaar achter op dynamo vervangen ?
alle zekeringen al een keer vernieuwd , achter de dashboard zit bij mij een 2 tal zekeringen met een relais deze zeiden ze moest ik ook controleren maar die zijn ook goed .
iemand advies of raad ?
er moet ook ergens een pulsgever zitten ??
crash
 


Re:toerenteller

Berichtdoor Bart » ma aug 10, 2009 1:12 pm

Hallo;

De toerentellersensor van een 250D bevindt zich onder aan de motor ter hoogte van het vliegwiel (bestuurderszijde). De sensor "telt" daar de roterende tanden van het vliegwiel. Na het demonteren van de bodemschilden is de sensor, gemonteerd met een binnenzeskantschroef, duidelijk zichtbaar. De sensor is verbonden met een silicone kabel, de dikte van een bougiekabel. De stekker (rond) bevindt zich waarschijnlijk (het is te lang geleden dat ik er nog aan gewerkt heb) onder de ventilatieaanzuig in het motorcompartiment of ergens rond de zekeringskast.
Sucses!
Groeten,
Bart
Bart
 


Re:toerenteller

Berichtdoor crash » ma aug 10, 2009 8:28 pm

bart ,
bedankt voor je snelle reactie , moet nog even kijken of de pulsgever er zit maar heb even snel gekeken naar die sileconen kabel waat je het over had het klopt echter heb er 2 , 1 zit bij de accu in de buurt de andere aan de andere zijde bij de zekeringkast deze gaan dan via wielkas naar de wielen ergens kan zo even niet zien waar deze op eindigen .
zijn deze van de toerenteller via de wielen bv ? of moet ik echt naar een andere zoeken ?


mvg
patrick
crash
 


Re:toerenteller

Berichtdoor Bart » di aug 11, 2009 3:20 pm

Patrick;

De sensoren aan de wielen dienen voor de ABS! Als de wielen blokkeren (slippen) zal het ABS systeem de blokkering eventjes opheffen zodat de wielen terug grip op het wegdek krijgen. Het zijn waarschijnlijk deze connectoren die je ziet. Ook de connector van de buitentemperatuursensor zit ter hoogte van de zekeringskast.
Zelf heb ik ooit een originele toerenteller ingebouwd in een W124-250D. De nodige onderdelen zijn de toerenteller in het dashboard (aangesloten op 12V en massa) en de sensor ter hoogte van het vliegwiel die verbonden wordt met de toerenteller in het dashboard. Fouten zoeken bij relais, alternator of dergelijke heeft geen zin om de toerenteller te laten werken. Als de 12V en massa op de toerenteller in het dashboard goed is en de verbindingen naar de sensor ook, kan het de toerenteller zelf zijn die niet meer functioneert. Als de toerenteller gedemonteerd is kan je een potentiometer zien, deze durft wel eens "slecht contact" geven. Met contact cleaner (voorzichtig voor de rest van de schakeling) kan dit verholpen worden. Maar raadt aan eerst de verbindingen uit te meten, eens aan de potentiometer gedraaid is zal het weergegeven toerental afwijken als die niet terug in de originele positie gezet wordt. De sensor zelf heb ik inwendig nog nooit weten stuk gaan, tenzij door uitwendige beschadiging.
Indien nog vragen, laat ze gerust komen!

Groeten,
Bart.
Bart
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron