W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 16 jan 2018, 23:46

vacuum leidingen

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderator: Mafkees

vacuum leidingen

Berichtdoor Kok » 20 sep 2017, 20:28

Hallo,
Las ik een stukje van een medelid over problemen met vacuum leidingen.
Nu heb ik bij het verwisselen van de motor alle vacuum leidingen los gehad en naar beste weten weer aangesloten.
Maar gezien de motor nog steeds niet wil starten vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan met de aansluitingen.
Gombal had hier een schema voor, graag zou ik hier een kopie van hebben om te kijken of alles wel goed zit.
Als dit mogelijk is dan ben ik een gelukkig mens.
Kok
Kok
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 17 okt 2012, 19:00
Roepnaam: Kok
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: AC 1926
DKW 1962
Alpine 1986


Re: vacuum leidingen

Berichtdoor Gombal » 21 sep 2017, 00:17

Heb net een half uurtje door mijn bijlagen hier op het forum gespit en ik denk dat je dit zoekt:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4961
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: vacuum leidingen

Berichtdoor Kok » 22 sep 2017, 19:42

Gombal bedankt, ben is door alle berichten gegaan en jawel dat had ik eerder moeten doen een bericht van jouw hand gedateerd 12 dec.2011 geeft hetzelfde resultaat. Echter mijn W124 250TD is van ´86 en geen van de schema´s komt overeen met wat er in mijn auto zit, dus moet ik verder zoeken, niettemin de beschikbare schema´s zijn een goede richtlijn voor het verder puzzelen. Nogmaals bedankt voor de snelle reactie,
Kok
Kok
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 17 okt 2012, 19:00
Roepnaam: Kok
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: AC 1926
DKW 1962
Alpine 1986


Re: vacuum leidingen

Berichtdoor Gombal » 23 sep 2017, 15:36

Misschien heb je dan aan dit topic wat:
post13052.html#p13052

Heb het pdfje ook hier aan gehangen maar er staat in het topic nog wat extra uitleg qua kleuren enz.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4961
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: vacuum leidingen

Berichtdoor Gombal » 23 sep 2017, 15:47

En vond nog een plaatje op het W201 forum:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4961
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: vacuum leidingen

Berichtdoor RD500sec » 23 sep 2017, 16:18

als de motor niet start en je verdenkt de vacuüm leidingen, haal dan de vacuümleiding bij de stopzetter op de pomp los, trek de mechanische nood stop handle op de pomp omhoog als hij dat nog niet staat en start de motor. Staat deze iets naar beneden, kan het zijn dat de motor geen of te weinig brandstof krijgt.

wat heb je aan deze motor gedaan voordat hij in de auto is gekomen?
staat de ketting/ brandstofpomp op tijd?
zit er misschien lucht in de aanvoer naar de pomp?
Is je tankfilter schoon?

Je bent met het gloeisysteem bezig geweest, is dat nu buiten verdenking?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: vacuum leidingen

Berichtdoor Kok » 27 sep 2017, 18:35

Van alle informatie die ik heb gekregen heb ik een schema gemaakt dat met mijn auto overeen komt,dank hiervoor.
Het zou moeten werken maar doet het niet,ik kan ook niet controleren of er vacuum is omdat de motor niet loopt.
De liftpomp geeft genoeg brandstof,de stop handle staat omhoog,nieuwe gecontroleerde gloeibougies gemonteerd en er staat spanning op alle 5 gloeibougies.
Daar de motor even heeft gelopen denk ik dat het mechanisch in orde is.
Vraag ; is het mogelijk dat het alarmsysteem hier iets mee te maken heeft en het vacuum naar de injectiepomp blokkeerd ?
Nog een vraag; de vacuumleidingen lopen naar de koplampen maar ik heb nergens een knop op het dasboard of middenconsole waarmee ik de stand zou kunnen verstellen, mis ik hier iets ?
Wijze raad of suggesties worden in dank aanvaard.
M.vr.gr. Kok
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Kok
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 17 okt 2012, 19:00
Roepnaam: Kok
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: AC 1926
DKW 1962
Alpine 1986


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast