[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Van stalen naar lichtmetalen velgen, LET DAN OP! : Carrosserie & Exterieur

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 20, 2024 5:27 am

Van stalen naar lichtmetalen velgen, LET DAN OP!

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Van stalen naar lichtmetalen velgen, LET DAN OP!

Berichtdoor gerkenator » di jan 19, 2010 12:59 am

misschien een tip, maar misschien weet ook iedereen dit wel.

maar ik meld het toch even, want ik kwam er op laatste moment net achter.
ik heb alu velgen gekocht ( geen origineel Mercedes )7j 15h2 et37

ik kon de standaard bouten niet gebruiken want die zijn te kort 20mm draad, en de Mercedes dealer heeft alleen bouten voor originele velgen te koop, dus ik was aangewezen op plaatselijke banden en velgen handelaar.

die gaf me te lange bouten, ik monteerde het daar ter plekke op achterwiel, en dat wiel wilde niet draaien toen ik er een zetje aan gaf, ze raakten namelijk de handrem.

ik heb overigens nu wel de goede gekregen conische 24mm schroefdraad


dus tip: als je originele Mercedes velgen hebt, haal dan ook originele Mercedes bouten ( zijn bol conisch )
heb je niet origineel Mercedes probeer dan eerst de bout even op je achterwiel, draai je achterwiel even met je hand ( dus niet alle 4 monteren en meteen gaan rijden )
voorkomt veel schade en ergenis. is volgens de handelaar al heel veel gebeurd en dat waren vaak mercedesen.
gerkenator
 

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast