Hey W124 luitjes
Ondertussen rijd ik al weer meer dan 10 jaar deze klasse bak.
En ook al meer dan 140.000 kilometer verder geniet ik nog steeds.
Bijna 420.000 op de teller, maar je ziet het er niet vanaf.
Kost natuurlijk ook wat onderhoudt maar dan heb je ook wat.
Ik doe veel zelf tot een bepaalde hoogte.
En juist nu komt er een klus aan waaraan ik twijfel of ik het zelf zal doen.
Na zoveel km’s lekt hij langs te koppakking teveel, redelijk bekend euvel,
maar mag ook wel naar die km stand.
Ofwel die moet vervangen worden.
Mijn vraag is, wat is jullie ervaring daarbij?
Is dit zelf te doen? Of toch liever laten maken?
Het gaat om een E220 4 cilinder.
Heb je bijvoorbeeld speciaal gereedschap nodig?
Wat voor een problemen kan ik tegenkomen?
Ik heb redelijk veel gereedschap en ik ken mensen met nog meer.
Het is natuurlijk veel demontage en montage werk.
Is opnieuw laten vlakken altijd nodig?
Slim om meteen de distributie ketting en de spanner te vervangen?
Op you tube staan natuurlijk filmpjes betreft ‘how to’
Misschien mensen nog andere tips?
Als ik het laat maken, wat is ongeveer een richtprijs?
Even los van de onderdelen, dat kan natuurlijk ook verschillen
Ik ken iemand die het kan maken en hij weet veel van deze auto’s.
Maar ik zou ook eens bij iemand anders willen informeren.
Misschien, nog andere mogelijkheden?
Dit rond Eindhoven, mag ook wel iets verder weg, als het maar goed gebeurd.
Ik hoor graag jullie menig en advies.
Ro