Climate Control problemen
Geplaatst: za maart 18, 2017 6:25 pm
Dag allen,
Ik heb een zalige coupe. Echter, het grootste probleem is de climate control. Deze werkt niet naar behoren en blaast alleen maar hete lucht. Dit probleem blijkt complexer te zijn dan ik had verwacht. De standaard oplossing is dan om een nieuwe unit te kopen daar deze vrij vaak kapot gaan. Echter, ik heb nu 3 units getest en bij alle 3 heb ik hetzelfde probleem, wat mij doet vermoeden dat het échte probleem ergens anders zit.
Wat er gebeurd is als volgt:
Ik start de auto en heb koude lucht. Ik kan de blower aanzetten in de hoge, automatische of lage stand, er komt altijd koude lucht uit, ook als de motortemperatuur goed is en ik al even onderweg ben. Als ik de blower vervolgens in de hoogste stand zet en meer dan 3.000 toeren maak, komt er ineens hete lucht uit de roosters. Zak ik weer onder de 3.000 toeren dan wordt de lucht weer koud. Maak ik 3.000 toeren met de blower in de automatische stand of in de lage stand dan blijft de lucht óf heel lauw, of gewoon koud.
Dan komt het volgende probleem. Blijf ik met de blower op de hoge stand rondrijden in de bebouwde kom (bijvoorbeeld om iets van ontwaseming voor elkaar te krijgen) dan gaat het lampje van de recirculatieknop knipperen. Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent, maar er komt ook dan bij lage toeren hete lucht uit de roosters, en dan maakt het niet uit in welke stand ik de blower zet.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? Ik ben mij ervan bewust dat dit een complex probleem is daar het over electronica gaat, maar ik zou toch onderhand willen dat het probleem verholpen wordt. Misschien weet iemand een adres waar ik terecht kan?
Bij voorbaat dank.
Ik heb een zalige coupe. Echter, het grootste probleem is de climate control. Deze werkt niet naar behoren en blaast alleen maar hete lucht. Dit probleem blijkt complexer te zijn dan ik had verwacht. De standaard oplossing is dan om een nieuwe unit te kopen daar deze vrij vaak kapot gaan. Echter, ik heb nu 3 units getest en bij alle 3 heb ik hetzelfde probleem, wat mij doet vermoeden dat het échte probleem ergens anders zit.
Wat er gebeurd is als volgt:
Ik start de auto en heb koude lucht. Ik kan de blower aanzetten in de hoge, automatische of lage stand, er komt altijd koude lucht uit, ook als de motortemperatuur goed is en ik al even onderweg ben. Als ik de blower vervolgens in de hoogste stand zet en meer dan 3.000 toeren maak, komt er ineens hete lucht uit de roosters. Zak ik weer onder de 3.000 toeren dan wordt de lucht weer koud. Maak ik 3.000 toeren met de blower in de automatische stand of in de lage stand dan blijft de lucht óf heel lauw, of gewoon koud.
Dan komt het volgende probleem. Blijf ik met de blower op de hoge stand rondrijden in de bebouwde kom (bijvoorbeeld om iets van ontwaseming voor elkaar te krijgen) dan gaat het lampje van de recirculatieknop knipperen. Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent, maar er komt ook dan bij lage toeren hete lucht uit de roosters, en dan maakt het niet uit in welke stand ik de blower zet.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? Ik ben mij ervan bewust dat dit een complex probleem is daar het over electronica gaat, maar ik zou toch onderhand willen dat het probleem verholpen wordt. Misschien weet iemand een adres waar ik terecht kan?
Bij voorbaat dank.