Ok...excuus voor de lange stilte, maar het verhaal gaat weer verder nu (helaas).
Aangezien het koud was, viel het 'te warm' worden mee, maar het blijft een issue.
In de afgelopen tijd zijn de volgende zaken nog aangepakt:
1. Meelooprol op de spanner vervangen omdat die hoorbaar geluid maakte.
2. Na een paar maanden gemerkt dat de multiriem op die meelooprol te ver naar voren begon te komen (en daardoor schuurde de poelie die erboven zat langzaam een spoor van de multiriem weg.
Om dit op te lossen is de spanner zelf, inclusief het hele instelmechaniek erachter nu vervangen.
Ik heb het idee dat ie nu zuiniger is in verbruik (zal aan mij liggen) en hij komt wat sneller op temperatuur.
Maar, zeker de week met 25+ graden buiten, zorgde ervoor dat bij stationair file staan de temperatuur vrolijk opliep tot 110graden.
Ondanks dat de visco-koppeling vervangen is, kan ik de ventilator bij die temperatuur wel tegenhouden (ik heb express de motorkap dichtgehouden en hem pas geopend net voor ik met een kartonnetje de ventilator heb proberen tegen te houden).
Aangezien er meerdere meldingen zijn zo hier en daar van Originele MB thermostaatjes die niet helemaal open gaan, heb ik puur voor het uitsluiten, even een FEBI 87 graden gehaald. Die gaat er van t weekend in. Wie weet maakt het verschil.
Erg irritant aangezien hij vóór het vervangen van de waterpomp geen probleem had met de temp. Mochten er nog andere aanknopingspunten zijn, ik hou me aanbevolen