druk in carter
Geplaatst: ma apr 30, 2018 8:56 pm
Hallo
Ik heb vorige week mijn koppakking vervangen, nadat ik 2 weken geleden een stuiterende oliedrukmeter had en een blaue walm/rook in de spiegel, was een heel gedoe, maar is wel gelukt. Zoals zovaak, als je het een keer gedaan hebt....
Heb nu wel veel druk onder mijn vuldop, olie lekt daar langsheen. Ook heb ik nog steeds een ploppend geluidje tijdens het draaien van de motor.
Heb geen idee hoeveel druk hij mag opbouwen, misschien de rubber ring onder de dop niet goed meer ?
Iemand een idee??
Druk in het carter betekend volgens mij dat er toch nog iets lekt? Heb de klepseals trouwens niet vervangen, hij verbruikte maar zeer weinig olie.
Kop en de zuigers zagen er nog heel netjes uit, net als de cilinderwanden van 2e en 3e cilinder. De 1e en 4e stond de zuiger bovenin, kon daar de cilinderwand niet van zien.
Groeten john
Ik heb vorige week mijn koppakking vervangen, nadat ik 2 weken geleden een stuiterende oliedrukmeter had en een blaue walm/rook in de spiegel, was een heel gedoe, maar is wel gelukt. Zoals zovaak, als je het een keer gedaan hebt....
Heb nu wel veel druk onder mijn vuldop, olie lekt daar langsheen. Ook heb ik nog steeds een ploppend geluidje tijdens het draaien van de motor.
Heb geen idee hoeveel druk hij mag opbouwen, misschien de rubber ring onder de dop niet goed meer ?
Iemand een idee??
Druk in het carter betekend volgens mij dat er toch nog iets lekt? Heb de klepseals trouwens niet vervangen, hij verbruikte maar zeer weinig olie.
Kop en de zuigers zagen er nog heel netjes uit, net als de cilinderwanden van 2e en 3e cilinder. De 1e en 4e stond de zuiger bovenin, kon daar de cilinderwand niet van zien.
Groeten john