722.6 in W124
Geplaatst: wo nov 07, 2018 6:08 pm
Goedemiddag,
Ben bezig met het plaatsen van een 722.6 automaat in mijn E280. Vijf versnellingen en een 0.83 overdrive in het laatste verzet zorgen voor een lager toerental en wat zuiniger verbruik. Ik rijd dagelijks in mijn W124 en mis altijd de 5e versnelling. Ik weet dat de 722.5 bak leverbaar was met een 5e versnelling. Echter niet heel betrouwbaar en mijn W124 is de juiste kleur en heeft alle opties die ik wens. Vandaar de ombouw
Er is wat informatie te vinden op internet maar ook niet heel veel. Ik heb van OfGear de module om de bak aan te sturen, ook bezit ik een pook van een R129. Het koppelen van de automaat gaat erg makkelijk, deze past zonder problemen. Ook is de bak even lang als de oude 722.4 automaat, dus het aansluiten van het cardan ging probleemloos. Lijkt mij leuk om het process hier onder vast te leggen. Ik ben er niet dagelijks mee bezig maar probeer zo vaak mogelijk wat te doen.
To do list:
-Aangepaste olieleidingen transmissie (koppeling is groter bij de 722.6)
-Schakelstang maken
-Park Lock Interlock Linkage aansluiten (W124 heeft dit op de pook zitten, de 722.6 bak achteraan)
-w126 km teller plaatsen (elektronische teller)
-Bedrading OfGear plaatsen
-Van Gas klephuis groene kabel koppelen aan TPS ingang OfGear
Genoeg te doen de komende tijd. Ik had nog even op het forum gezocht of andere mensen misschien ook een
722.6 hebben geïnstalleerd, kon niets vinden. Alle tips en adviezen zijn namelijk welkom. Met name de Park Lock Interlock Linkage vind ik nog geneuzel. Heb nu een W210 kabel besteld, hopelijk is die te koppelen aan mijn rempedaal.
Hier de link naar OfGear: http://ofgear.dk/
Het liefst heb ik een km teller van een 400E/500E/E420 of E500, mocht iemand hier die hebben liggen en willen verkopen dan hoor ik het graag.
Groet
Ben bezig met het plaatsen van een 722.6 automaat in mijn E280. Vijf versnellingen en een 0.83 overdrive in het laatste verzet zorgen voor een lager toerental en wat zuiniger verbruik. Ik rijd dagelijks in mijn W124 en mis altijd de 5e versnelling. Ik weet dat de 722.5 bak leverbaar was met een 5e versnelling. Echter niet heel betrouwbaar en mijn W124 is de juiste kleur en heeft alle opties die ik wens. Vandaar de ombouw
Er is wat informatie te vinden op internet maar ook niet heel veel. Ik heb van OfGear de module om de bak aan te sturen, ook bezit ik een pook van een R129. Het koppelen van de automaat gaat erg makkelijk, deze past zonder problemen. Ook is de bak even lang als de oude 722.4 automaat, dus het aansluiten van het cardan ging probleemloos. Lijkt mij leuk om het process hier onder vast te leggen. Ik ben er niet dagelijks mee bezig maar probeer zo vaak mogelijk wat te doen.
To do list:
-Aangepaste olieleidingen transmissie (koppeling is groter bij de 722.6)
-Schakelstang maken
-Park Lock Interlock Linkage aansluiten (W124 heeft dit op de pook zitten, de 722.6 bak achteraan)
-w126 km teller plaatsen (elektronische teller)
-Bedrading OfGear plaatsen
-Van Gas klephuis groene kabel koppelen aan TPS ingang OfGear
Genoeg te doen de komende tijd. Ik had nog even op het forum gezocht of andere mensen misschien ook een
722.6 hebben geïnstalleerd, kon niets vinden. Alle tips en adviezen zijn namelijk welkom. Met name de Park Lock Interlock Linkage vind ik nog geneuzel. Heb nu een W210 kabel besteld, hopelijk is die te koppelen aan mijn rempedaal.
Hier de link naar OfGear: http://ofgear.dk/
Het liefst heb ik een km teller van een 400E/500E/E420 of E500, mocht iemand hier die hebben liggen en willen verkopen dan hoor ik het graag.
Groet